تحصیل بیش از 43 درصد دانش آموزان متوسطه خراسان رضوی در رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در جلسه شورای معاونان این اداره کل که با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و همچنین مدیرکل دفتر کاردانش این وزارت خانه برگزار شد از تحصیل بیش از 43 درصد دانش آموزان متوسطه استان در رشته های فنی‌و حرفه‌ای و کاردانش خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۲۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
تحصیل بیش از 43 درصد دانش آموزان متوسطه خراسان رضوی در رشته های فنی و حرفه‌ای و کاردانش

قاسمعلی خدابنده مدیرکل این سازمان در این جلسه گفت: اولین اولویت آموزش و پرورش خراسان رضوی اجرای سند تحول بنیادین است و برنامه های حوزه های مختلف آموزش و پرورش استان بر اجرای این سند متمرکز است.

وی افزود: در بحث توسعه متوازن بیش از 43 درصد دانش آموزان متوسطه استان در رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول به تحصیل هستند و این آمار از میانگین کشوری 4/5 درصد بالاتر است.

خدابنده در ادامه اجرای برنامه تعالی، طرح ایران مهارت و برنامه ویژه مدرسه را جزو اولویت های آموزش و پرورش استان دانست.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: در آموزش و پرورش خراسان رضوی در سال تحصیلی گذشته قریب به 13 هزار نفر کمبود نیروی انسانی داشتیم و به همت و تلاش مدیران، معلمان و دبیران مدارس و همچنین با اتخاذ شیوه ها و راهکارهای مختلف توانستیم ابن کمبود را جبران کرده و تمامی کلاس ها را در ابتدای سال تحصیلی با معلم آغاز نماییم که جای تقدیر دارد همچنین برای سال تحصیلی پیش رو نیز حدود 16 هزار نفر کمبود نیروی انسانی داریم و حتما باید در این خصوص پیش بینی ها و برنامه ریزی های لازم جهت این حل این مشکل را داشته باشیم.

وی در ادامه اظهار کرد: در اجرای سند تحول بنیادین و تعلیم و تربیت تمام ساحتی بخشی نگری و جزئی نگری معنایی ندارد و تفکیک امور آموزشی و پرورشی از یکدیگر نباید حادث شود و تلفیق هر دو عامل آموزشی و پرورشی و تربیتی بسیار اثرگذارتر خواهد بود و باید در مباحث آموزشی، فعالیت های پرورشی و تربیتی نیز لحاظ شود تا اهداف تعلیم و تربیت تمام ساحتی محقق شود.

خدابنده در پایان خاطرنشان کرد: مباحث پیشگیری از آسیب های اجتماعی باید در کتب درسی و محتواهای آموزشی گنجانده شود و این موضوع همیشه از دغدغه های مقام معظم رهبری بوده است و باید به سمتی برویم که در متون و مبانی درسی، مسائل پیشگیری از آسیب های اجتماعی آورده شود تا سبب کاهش این آسیب ها در جامعه و به خصوص نسل جوان شویم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار