وزیر انرژی روسیه: تجارت روسیه و ایران رو به توسعه است

تهران (پانا) - وزیر انرژی روسیه گفت: برنامه‌های از پیش تعیین شده برای اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه به خوبی پیش رفت، مذاکرات خوبی انجام شد و جا دارد از میزبانی بسیار خوب وزارت نیروی ایران تشکر کنم‌.

کد مطلب: ۹۲۲۶۰۸
لینک کوتاه کپی شد
وزیر انرژی روسیه: تجارت روسیه و ایران رو به توسعه است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، "الکساندر نوآک" در نشست خبری آیین اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و روسیه افزود: در این اجلاس، مسیر آینده پیش روی طرفین ترسیم شد و امیدواری زیادی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی دو کشور وجود دارد.
وزیر انرژی روسیه با بیان اینکه حجم مبادلات دو کشور در سال‌های اخیر بیش از ۷۰ درصد رشد داشته است، گفت: میزان مبادلات در بخش کشاورزی رشد ۱.۵ برابری داشته و امروز در زمینه‌های مختلف کشاورزی، حمل و نقل، انرژی و هوا فضا بحث‌هایی داشتیم و توافقاتی حاصل شد.
وی ادامه داد: روابط بین ایران و روسیه از تاریخ و سابقه طولانی برخوردار بوده و ظرفیت‌های بسیاری نیز برای توسعه این روابط وجود دارد.
نوآک اضافه کرد: علاوه بر اینکه به رونق بیستر همکاری‌ها در بخش کشاورزی امیدواریم، اتصال خط آهن بین روسیه، آذربایجان و ایران و خط حمل و نقل دریایی بین ایران و روسیه مورد توافق دو کشور است، همچنین در زمینه نفت و گاز نیز به توافقاتی رسیدیم.
وی با اشاره به اینکه در زمینه کشاورزی، تجارت ما در زمینه انواع روغن، غلات و به‌ویژه جو رو به افرایش است، افزود: در زمینه تجارت گندم توافقات سه جانبه‌ای بین ایران، روسیه و قزاقستان به امضا رسیده و مذاکرات در این زمینه ادامه‌دار خواهد بود‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار