سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان عنوان کرد :

شرکت ۲۲۰ هزار دانش آموز خوزستانی در جشنواره نوجوان خوارزمی

اهواز(پانا) -سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با تاکید بر ظرفیت بالای جشنواره نوجوان خوارزمی بر تربیت علمی دانش آموزان، گفت: در این جشنواره بالغ بر ۲۲۰ هزار دانش آموز خوزستانی شرکت کردند.

کد مطلب: ۹۲۲۶۰۲
لینک کوتاه کپی شد
شرکت ۲۲۰ هزار دانش آموز خوزستانی در جشنواره نوجوان خوارزمی

مهدی رفیعی دهکردی ظهر امروز در حاشیه بازدید از روند برگزاری پنجمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی عنوان کرد: جشنواره نوجوان خوارزمی هر ساله با هدف بسترسازی برای ماهیت بخشی به اصل عملی سازی مفاهیم علمی در سراسر کشور برگزار می شود.
اودر ادامه با تاکید بر لزوم پیاده سازی مفاد سند تحول بنیادین در جامعه، خاطرنشان کرد: سند تحول بنیادین بر پایه یک نگاه تربیت محور بنا شده است. البته تربیت شامل مواردی از جمله تغییر در رفتارها و ایجاد نگرش های پسندیده است.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه حوزه تربیت اقتصادی یکی از مفاهیم و ساحت های کلیدی سند تحول بنیادین است؛ تصریح کرد: یکی از اهداف جشنواره نوجوان خوارزمی تقویت قدرت کارآفرینی در دانش آموزان است. این مهم با عمل به مفاد ساحت تربیت اقتصادی ممکن خواهد شد تا در نهایت دانش آموزانی خلاق و حرفه محور تحویل جامعه شوند.
رفیعی دهکردی در ادامه توضیح داد: یکی از اهداف تربیت علمی بسترسازی برای شناخت استعدادهای دانش آموزان در حوزه های علمی و پژوهشی است. این مهم با برگزاری جشنواره های این چنینی به خوبی تجلی خواهد یافت.
اودر ادامه مهمترین کارکرد تربیت علمی را ایجاد یک نگرش علمی خلاقیت محور در دانش آموزان دانست و خاطرنشان کرد: جشنواره های خوارزمی گام مهمی در رشد پژوهش، تحقیق و خلاقیت محوری در بین دانش آموزان ایفا می کنند. با استفاده از ظرفیت این جشنواره ها می بایست دانش آموزان را از چارچوب کتاب به حوزه رفتار برسانیم.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان با اظهار اینکه امروز تمام محیط جامعه می تواند به میدان عمل و پژوهش دانش آموزان تبدیل شود، بیان کرد: غایت اصلب نظام آموزش و پرورش، تربیت دانش آموز خلاق، فکور و تاثیرگذار در جامعه است.

مرحله استانی پنجمین جشنواره نوجوان خوارزمی در قالب ۶ محور دست سازه ها، پژوهش و تحقیق، ایفای نقش زبان انگلیسی، فعالیت های آزمایشگاهی، کارآفرینی و بازارچه و ادبیات فارسی در محل پژوهش سرای فارابی ناحیه ۱ اهواز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار