سهم جناح‌های عمده کشور از گرایش‌های حزبی سمنان/ افزایش 4 برابر احزاب استان سمنان در دولت روحانی

سمنان (پانا) - مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان با بیان اینکه تا همین چهار سال پیش تنها هفت حزب رسمی در استان سمنان فعالیت داشته، گفت: این رقم امروز به 27 حزب با 45 دفتر رسیده که نشان توسعه فعالیت‌های حزبی و سیاسی در این استان دارد.

کد مطلب: ۹۲۲۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد
سهم جناح‌های عمده کشور از گرایش‌های حزبی سمنان/ افزایش 4 برابر احزاب استان سمنان در دولت روحانی

سعید متقی، در جلسه دیدار دبیران احزاب و تشکل های سیاسی استان از احزاب به عنوان یکی از بهترین مجاری‌ها برای استیفای حقوق انسانی نام برد و اظهار کرد: فعالیت‌های حزبی در کشور ما پیشینه نسبتا بلندی ندارد و در واقع فعالیت حزبی نهالی نوپا و جوان است که نیاز به نگهداری دارد.

وی با بیان اینکه احزاب نقش موثر و اساسی در فرآیند رشد سیاسی هر جامعه دارند، افزود: احزاب چرخ دنده دموکراسی در هر کشور است و وجود آن شرط اساسی در استقرار دموکراسی است.

متقی با بیان اینکه یکی از دلایل بازماندن کشورها از توسعه سیاسی، عدم شکل گیری احزاب واقعی است، ادامه داد: اگر بخواهیم با عزم جدی به توسعه یافتگی برسیم باید الزامات حقیقی فعالیت احزاب را در سطح کشور و استان فراهم کنیم.

وی با اذعان به اینکه هر دولتی که داعیه دار گسترش سیاست ورزی است باید به تحزب، توجه ویژه ای داشته باشد به عملکرد دولت روحانی در این بخش پرداخت و گفت: با استقرار دولت تدبیر و امید، فعالیت حزبی، فضای جدیدی را به خود گرفت و این گونه فعالیت‌ها در سطح کشور از ثبات نسبی بیشتری برخوردار شد که تبلور آن را می توان در بازگشایی خانه احزاب مشاهده کرد.

مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان با اشاره به ابلاغ قانون نحوه فعالیت احزاب و تشکل‌های سیاسی از سوی دولت تدبیر اضافه کرد: به دنبال ابلاغ این قانون امور مربوط به احزاب چه در حوزه اخذ مجوزها و چه در دیگر فرآیندهای کاری، سرعت بیشتری گرفت.

متقی با بیان اینکه تا سال ۱۳۹۵ مجموعا ۷ حزب و ۱۷ دفتر فرعی در سطح استان فعالیت داشتند، افزود: در حال حاضر بر اساس مجوزهای صادره از سوی استانداری یا فرمانداری‌های استان سمنان ۲۷ حزب با ۴۵ دفتر فرعی در سطح استان مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: ۱۰ حزب سیاسی با گرایش اصول گرا همراه با ۱۹ دفتر فرعی، ۱۱ حزب اصلاح‌طلب با ۱۶ دفتر فرعی و ۶ حزب مستقل و اعتدالی با ۱۰ دفتر فرعی در سطح استان سمنان فعالیت دارند.

این مدیر مسوول به پراکنش فعالیت‌های سیاسی در شهرستان‌های استان پرداخت و گفت: در حال حاضر فعالیت‌های حزبی استان مجموعا در سمنان ۲۵ دفتر فرعی، در دامغان ۹ دفتر، در شهرستان شاهرود ۵ دفتر فرعی و در شهرستان‌های گرمسار، مهدیشهر و میامی نیز هر کدام با ۲ دفترفرعی در حال فعالیت هستند.

مدیر کل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری سمنان با بیان اینکه تاسیس سه حزب جدید در سطح استان با تشکیل پرونده در دستور کار کمسیون ماده ۱۰ احزاب استان قرار دارد اضافه کرد: امیدواریم بزودی شاهد صدور مجوز فعالیت برای این سه حزب استان باشیم.

متقی با اشاره به فعالیت خانه احزاب در این استان تصریح کرد: پس از انجام انتخابات در بهمن ماه ۱۳۹۷ خانه احزاب در استان سمنان تشکیل شد و این خانه فعالیت خود را منطبق با سه فراکسیون در سه دوره 6 ماهه آغاز کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار