معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: طرح حامی برای تحقق عدالت آموزشی و پرورشی در مدارس اجرایی می شود

سامانه ثبت اطلاعات مدارس تحت پوشش طرح حامی راه‌اندازی می‌شود

تبریز (پانا)- معاون آموزش متوسطه معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی از اجرای طرح حامی مدارس در جهت عملیاتی شدن عدالت آموزشی و پرورشی خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۲۵۲۷
لینک کوتاه کپی شد
معاون آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: طرح حامی برای تحقق عدالت آموزشی و پرورشی در مدارس اجرایی می شود

عاشور اکرمی پیش از ظهر امروز در جلسه مشترک شورای راهبری طرح حامی ذبا رابطین طرح حامی نواحی و مناطق استان آذربایجان شرقی در سالن اجلاس تالار معلم تبریز بیان کرد: طرح حامی مدارس، طرح جدید نیست بلکه طرحی در راستای اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و این سند نیز مبنای ارزیابی تمامی برنامه ها و توزیع اعتبارات است.

وی ادامه داد: در سند تحول23 هدف عملیاتی تعریف شده است که یکی از این اهداف رسیدن به عدالت آموزشی و پرورشی است و طرح حامی نیز در راستای رسیدن به این عدالت برنامه ریزی شده است.

معاون آموزش متوسطه معاون آموزش و پرورش استان افزود: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 131 راهکار برای رسیدن به اهداف تعریه شده در این سند عنوان شده است که حداقل 4 راهکار به طور مستقیم برای رسیدن به عدالت آموزشی و پرورشی هست.

اکرمی با بیان این که در قالب این طرح، مدارس هدف بر اساس شاخص های ارایه شده در شیوه نامه انتخاب می شوند، تصریح کرد: این طرح، همان ادامه طرح خواهر و بردار خواندگی مدارس برای کمک های مالی نسیت بلکه طرحی وسیعتر از موضوع مالی و گامی برای رسیدن به عدالت آموزش و تربیتی است.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در امور بانوان نیز در این جلسه با بیان این که نظارت بر اجرای طرح حامی با ابلاغ دفتر امور زنان وزارت آموزش و پرورش به مشاوران مدیر کل در امور بانوان استان ها و با همکاری معاونین آموزش و پرورش استان ها محول شده است، گفت: طرح حامی با هدف کلی گسترش عدالت آموزشی، تربیتی و کاهش محرومیت با توسعه ارتباطات، تعاملات و تبادلات فرهنگی بین مناطق مختلف کشور اجرایی می شود.

زمان اجرای طرح حامی از فروردین تا پایان اسفند ماه 98 است

طیبه معرفت ادامه داد: در قالب این طرح، آموزش و پرورش نواحی و مناطق بر اساس ظرفیت و قابلیت ها های منطقه خود می توانند تعدادی از مدارس را بر اساس ملاک ها و معیاره هی شیوه نامه انتخاب و جلب حمایت و مشارکت کند.

وی افزود: شناخت فرهنگ ها، ظرفیت ها، قابلیت ها و توانمندی های مناطق مختلف استان، تقویت هویت ملی و رحیه جهادی و مردمی، ایجاد ارتباط و همدلی و تقویت حس نوع دوستی و بسط فرهنگ نیکوکاری، مشارکت جویی و مشارکت پذیری در بین دانش آموزان از اهداف کیفی اجرای طرح حامی در مدارس استان است.

مشاور مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در امور بانوان گفت: ملاک ها و شاخص های انتخاب مدارس مقصد فقط اقتصادی نیست بلکه ملاک هایی چون علمی و آموزشی، اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و تربیتی باید مد نظر باشد.

معرفت با بیان این که در قالب این طرح پس از بررسی و شناسایی مناطق و مدارس کم برخوردار و طرح موضوع در شورای معاونین، حامیان به سمت مناطق و مدارس هدف هدایت می شوند، تصریح کرد: حمایت یک مدرسه از یک مدرسه، حمایت خیرین از یک مدرسه و حمایت موسسات یا نهادهای دولتی و غیردولتی، الگوی های حمایتی تعریف شده در این طرح هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار