معرفی رقم جدید برنج ایرانی در گیلان، بزودی

رشت (پانا) - رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور گفت: رقم جدید برنج ایرانی اَنام مرداد امسال در گیلان معرفی خواهد شد.

کد مطلب: ۹۲۲۴۹۹
لینک کوتاه کپی شد
معرفی رقم جدید برنج ایرانی در گیلان، بزودی

رئیس موسسه تجقیقات برنج کشور گفت: رقم جدید برنج ایرانی انام مرداد امسال همزمان با برداشت برنج به شالیکاران و مصرف‌نندگان معرفی خواهد شد.

مریم حسینی افزود: زودرس بودن، داشتن ظاهری همانند برنج محلی ‌دم‌سیاه، بوته کوتاه تر، مقاوم در برابر باد و باران، کودپذیری بیشتر، نیاز آبی کمتر و تولید بیشتر در هر هکتار از ویژگی‌ها و مزایای رقم جدید برنج انام در مقایسه با دیگر رقم هاست.

حسینی در ادامه از معرفی رقم جدید برنج تیسا در مازندران در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: زودرسی، دانه بلند و پخت خوب از ویژگی های این برنج است.

رئیس مؤسسه تحقیقات برنج کشور خاطرنشان کرد: 300 مهندس کشاورزی برای اجرای طرح مطلوب ‌سازی برنج، مربیگری و ارائه توصیه های فنی به شالیکاران در گیلان فعالند.

حسینی افزود: با توجه به طرح تولید برنج با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، دانشگاه‌ها در کنار سازمان بسیج کشاورزی سپاه قدس گیلان برای افزایش کمیت و کیفیت تولید برنج در گیلان و استان‌های شمالی گام برمی‌دارد.

وی با اشاره به اینکه 100 نفر از مربیان مؤسسه ملی تحقیقات برنج کشور از امروز به مدت شش روز، برای کار با دستگاه‌های شالیکوبی و سایر بخش‌های مرتبط آموزش می‌بینند افزود: مؤسسه ملی تحقیقات برنج کشور همواره در راستای امنیت غذایی گام برمی‌دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار