کارزار بوم یک کیلومتری نقاشی "رویای کودکانه" با موضوع کودکان کار

اصفهان (پانا) - معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری بیش از 12 برنامه با موضوع کودکان کار در سال جاری خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۲۴۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کارزار بوم یک کیلومتری نقاشی "رویای کودکانه" با موضوع کودکان کار

مرتضی رشیدی با اعلام این مطلب اظهار داشت: یکی از موضوعاتی که بر اساس قانون ششم توسعه جزء پنج اولویت اجتماعی کشور قرار دارد، موضوع کودکان کار است.
او اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی و فساد و فحشا را سایر این موضوعات اجتماعی دانست و افزود: تمام دستگاه‌های اجتماعی کشور از جمله شهرداری‌ها باید به موضوع کودکان کار اهتمام ویژه داشته باشند.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه حدود 250 میلیون کودک کار در جهان وجود دارد، گفت: در کشور ما آمار دقیقی از تعداد کودکان کار در دست نیست، اما کشور ما نیز همانند سایر کشورهای جهان شاهد بروز این آسیب اجتماعی در سطح شهرها بوده لذا ضرورت دارد درباره نحوه تعامل و ارتباط مردم با کودکان کار، آموزش‌هایی به شهروندان ارائه کنیم.
او تصریح کرد: در همین راستا اولویت برنامه‌های معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در سال جاری، آموزش چگونگی مواجهه مردم با کودکان کار است.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از طراحی، برنامه‌ریزی و برگزاری بیش از 12 عنوان برنامه با محوریت کودکان کار در سال 98 خبر داد و شیوه رفتار مردم با کودکان کار را موضوع این برنامه‌ها عنوان کرد.
رشیدی برگزاری سیر نمایشگاهی، اختصاص غرفه به مشاوران اجتماعی و تبلیغات شهری را از جمله این برنامه‌ها دانست و بیان کرد: یکی از مهم‌ترین برنامه‌های معاونت اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به‌مناسبت روز جهانی مبارزه با کودکان کار، کارزار بوم یک کیلومتری نقاشی با عنوان "رویای کودکانه" است که با دو موضوع کودکان کار و رویای کودکان برگزار می‌شود.
او خاطرنشان کرد: در این کارزار هنرمندان نقاش آثار خود را با موضوع کودکان کار خلق کرده و آثار آنها به نفع کودکان کار به فروش می‌رسد و عواید حاصل از فروش این محصولات هنری صرف اموری هم چون ارتقاء فرهنگی و آموزش کودکان کار خواهد شد .
وی با اشاره به اعلام آمادگی تعداد قابل‌توجهی از هنرمندان اصفهانی برای شرکت در این رویداد گفت: این برنامه از ساعت 9 تا 18 روز جمعه 31 خردادماه در جاده سلامت ناژوان برگزار می‌شود.
وی افزود: در حال برنامه‌ریزی برای حضور سازمان‌های مردم‌نهاد در این برنامه هستیم و با تمام سازمان‌های مردم‌نهاد که به صورت تخصصی در زمینه کودکان کار فعالیت می‌کنند هماهنگی کرده و ان‌شا‌ءاله آنها در حاشیه این برنامه آموزش‌های لازم درباره نحوه رفتار با کودکان کار را به شهروندان ارائه خواهند داد.
او ادامه داد: رونمایی از مجموعه ‌پوسترهای "بایدها و نبایدهای کودکان کار" که شامل 6 "باید" و 6 "نباید" است نیز از دیگر برنامه‌های جنبی کارزار بوم یک کیلومتری نقاشی در جاده سلامت خواهد بود.
رشیدی در پایان از همکاری و تعامل قابل تحسین سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودک در پیش برد و اجرای برنامه ها قدردانی کرده و گفت : امسال با همکاری سازمان های مردم نهاد فعال در حوزه کودک در شهر اصفهان هم چون سازمان مرم نهاد مهر زنده رود ، طلوع مهر و دوستی ، موسسه سرمد ، ایما ، چتر نیلی ، گل های یاس فاطمه ، معمای زندگی ، مهرگان و ده ها سازمان مردم نهاد دیگر ویژه برنامه های قابل توجهی همزمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان در سطح شهر اصفهان اجرا گردید که این موضوع از ویژگی های برجسته اجرای برنامه های امسال بوده است .
گفتنی است؛ 12 ژوئن (22 خردادماه) روز جهانی مبارزه با کار کودکان نامگذاری شده و هدف از گرامیداشت آن جلوگیری از کار کودکان به هر شکلی است که درا ین راستا کارگاه آموزشی ویژه پرسنل اداره پیشگیری و رفع تخلفات شهری، مانور شهری فرهنگ‌‌سازی نحوه برخورد صحیح با کودکان کار با عنوان "چهارراه مهربانی" و برپایی غرفه‌های نمایشگاهی توانمندی‌های سمن‌ها در حوزه مبارزه با کار کودکان در گذر فرهنگی چهارباغ، از جمله برنامه‌هایی است که تاکنون سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به مناسبت این روز برگزار کرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار