مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان : آغاز اجرای رزمایش بسیج کشاورزی جهاد خدمت

درمیان(پانا) ـ مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان از اجرای رزمایش " بسیج کشاورزی جهاد خدمت " خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۲۳۸۵
لینک کوتاه کپی شد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان : آغاز اجرای رزمایش بسیج کشاورزی جهاد خدمت

وجید ضیائیان احمدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان درگفتگو باخبرنگار پانا ازخراسان جنوبی اظهار کرد: به مناسبت سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) و سالروز تشکیل بسیج مهندسین کشاورزی، رزمایش ملی " بسیج کشاورزی جهاد خدمت" بارمز یاحیدر در شهرستان درمیان وهمزمان باسراسراستان برگزار می شود.

او ادامه داد :رزمایش بسیج مهندسی کشاورزی باهدف انسجام وهماهنگی هرچه بیشتر مهندسین کشاورزی شهرستان با جامعه هدف و کشاورزان منطقه در روزهای 27 ، 28 و 29 خردادماه برگزار می شود.

ضیائیان احمدی افزود: این رزمایش روز 27خرداد در طبس مسینا در مسجد جامع با هدف عمده ایجاد انگیزه برای کشاورزان در راستای تغییر الگوی کاشت در منطقه - عوامل خسارت زای گیاهی و غنی سازی علوفه وهمزمان سازی فحلی دردام های سبک برگزار شد که همه موضوعات در راستای رونق تولید و اهداف عالیه اقتصاد مقاومتی بوده است.


مدیر جهاد کشاورزی درمیان ادامه داد: در روزهای 28 و 29خرداد ماه نیز این رزمایش در روستای نوقند و درمیان باهدف عمده کاهش عوامل خسارتزای گیاهی باعنایت به طغیان برخی آفات در منطقه برگزار می شود که این نیز در راستای رونق تولید و ارتقاء سطح اقتصادی مردم است.


ضیائیان احمدی گفت : با کمک متولیان بخش کشاورزی در زمینه های مختلف خدمات رسانی در روستاهای محروم و دور افتاده استان انجام می شود.


او خاطرنشان کرد: عرصه های خدمت رسانی در حوزه های کشاورزی، زراعت، باغبانی ، دام و طیور شامل آموزش و واکسیناسیون دام ها، سم پاشی و ضدعفونی جایگاه نگهداری دام و طیور، بیمه پایه دام به صورت رایگان، آموزش، خدمات مشاوره ای و ترویجی در حوزه کشاورزی ، نیاز سنجی و محدودیت یابی مزارع کشاورزی و همچنین در حوزه آبخیزداری خدمات رسانی صورت می گیرد .


ضیائیان احمدی متذکر شد: هدف اصلی رزمایش در راستای هدف امام (ره) از تشکیل جهاد سازندگی یعنی همان پاسخ به نیاز روستاهای کشور برای بازسازی است و مشارکت در توسعه روستاها با توجه به جنگ اقتصادی دشمن بر علیه ملت ایران اقدامی انقلابی است.


مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درمیان بیان کرد: در این رزمایش بحث های تخصصی در حوزه کشاورزی به ویژه در مناطق محروم با اولویت روستاهای دور افتاده ای که ظرفیت کشاورزی دارند اطلاع رسانی می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار