یزدان‌پناه: با برنامه‌ریزی در اوقات‌فراغت می‌توانیم میزان خشونت بچه‌ها را کاهش دهیم

تهران (پانا) - جلسه دو روزه توجیهی رابطان استانی سامانه‌های دانش آموزی با موضوع بوفه، سرویس و لباس فرم مدارس از صبح امروز در سازمان دانش‌آموزی آغاز شد.

کد مطلب: ۹۲۲۳۵۸
لینک کوتاه کپی شد
یزدان‌پناه: با برنامه‌ریزی در اوقات‌فراغت می‌توانیم میزان خشونت بچه‌ها را  کاهش دهیم

در این جلسه هر یک از مشاوران استانی نظرهای خود را در حوزه مسایل مختلف سازمان دانش‌آموزی مطرح کردند.

علی‌نقی یزدان‌پناه، مشاور رئیس سازمان دانش‌آموزی، در این جلسه گفت: «موقعیت امروز آموزش‌وپرورش موقعیت بسیار حساسی است و می‌طلبد به‌عنوان اعضای سازمان دانش‌آموزی تلاش خود را برای ارتقای آموزش و پرورش به‌کار ببریم.»

مشاور سازمان دانش‌آموزی گفت: «خوشبختانه مردی از جنس آموزش‌وپرورش امروز سرپرستی آموزش‌وپرورش را به عهده گرفته است. سابقه شناخت دکتر حسینی‌ از سازمان دانش‌آموزی به‌همان سال‌های اولیه تشکیل این سازمان برمی‌گردد. این موضوع را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم که سازمان بتواند وضعیت مناسب‌تری را پیدا کند.»

یزدان‌پناه افزود: «امروز وارد مقطعی از فصل تابستان می‌شویم که دوران اوقات فراغت آغاز می‌شود. فعالیت‌های فوق‌برنامه چندویژگی دارد از جمله اینکه اوقات‌فراغت مبتنی‌بر آزادی و اختیار است و این دو ویژگی مورد توجه بچه‌هاست.»

او افزود: «از دو منظر اهمیت اوقات فراغت را بیان می‌کنم: یکی از نظر روانشناسی و اینکه بهداشت‌روانی دانش‌آموزان را تضمین می‌کند زیرا با برنامه‌ریزی در اوقات‌فراغت می‌توانیم میزان آرامش بچه‌ها را بالا ببریم و میزان خشونت آنان را کاهش دهیم.»

مشاور سازمان دانش‌آموزی گفت: «موضوع دیگر زمینه رشد بچه‌هاست که در اوقات‌فراغت دیده می‌شود. شما رابطان هدایتگر در کار بچه‌ها هستید.»

یزدان‌پناه ادامه داد: «رشد و تعالی شخصیت بچه‌ها و پرورش استعداد آنان در اوقات‌فراغت است. همچنین مهم‌‌ترین چالش امروز مصون ماندن از آسیب‌های اجتماعی است که با اوقات‌فراغت برنامه‌ریزی شده می‌توان آن را رفع است. باید برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به اوقات‌فراغت توجه کرد.»

مشاور سازمان دانش‌آموزی گفت: «درست است که شکم‌ گرسنه ایمان ندارد اما نباید فراموش کرد که ملتی که فرهنگ خود را از دست دهد همیشه گرسنه است لذا ما افرادی هستیم که می‌توانیم ملت را غنی کنیم.»

یزدان‌پناه گفت: «سازمان دانش‌آموزی به‌دلیل انعطاف‌پذیری می‌تواند متد و روش‌هایی را در اختیار شما بگذارد از جمله سرویس مدارس یک واحد سیار تربیتی است که می‌تواند کار تربیتی انجام دهد.»

او در پایان صحبت‌هایش گفت: «پوشاک مدارس همگان‌سازی دانش‌آموزان است که دانش‌آموزان از ابتدا ساماندهی شوند لذا با یک نگاه تربیتی مسایل را ببینیم.»

اردشیر دهقانی، معاون فعالیت‌های سازمان دانش‌آموزی نیز در این مراسم گفت: «جذب و ساماندهی، چالش‌های پیش‌روی سازمان و تغییرات سامانه‌ جذب از بحث‌هایی است که در روز نخست با رابطان استانی مطرح خواهیم کرد.»

دهقانی دانش‌آموز و مربی را ستون شریان سازمان دانش‌آموزی دانست و ادامه داد: «به این دلیل است که جذب و سازماندهی نیروی‌انسانی بسیار برای ما قابل اهمیت است.»

معاون فعالیت‌های دانش‌آموزی سازمان دانش‌آموزی بوفه، سرویس و پوشاک مدارس را از برنامه‌های مهم و اساسی خواند که می‌تواند این مجموعه را به‌حرکت در بیاورد.

او افزود: «راهبردی که در سال ۹۸ در حوزه اقتصادی رقم زدیم این است که سازمان دانش‌آموزی باید روی پای خود باشد و باید بتوانیم بخش اقتصادی را با کمک رابطان جلو ببریم و متناسب با نیاز دانش‌آموزان مسایل را مدیریت کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار