75 درصد برق یزد در حوزه صنعت مصرف می‌شود

یزد (پانا) - مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد بیان داشت: استان یزد به دلیل صنعتی بودن بیشترین مصرف برق را دارد و سال گذشته 75 درصد برق مصرفی یزد در حوزه صنعت بود.

کد مطلب: ۹۲۲۳۳۰
لینک کوتاه کپی شد
75 درصد برق یزد در حوزه صنعت مصرف می‌شود

محمدحسین صباغ‌زادگان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه استان یزد به دلیل صنعتی بودن بیشترین مصرف برق را در بخش صنعت دارد اظهار داشت: سال گذشته 75 درصد برق مصرفی استان یزد در حوزه صنعت بود.

وی با اشاره به اینکه این حجم درصد مصرف برق در حوزه صنعت نشان دهنده پیشرفت استان در حوزه‌های صنعتی است و عدد خوبی به حساب می‌آید گفت: در هیچ کجای کشور چنین میزان درصد مصرفی برق در حوزه صنعت نیست.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای استان یزد خاطرنشان کرد: برق مصرفی سال گذشته نسبت به سال قبل آن 25 درصد و دو ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال 97، به میزان 15 درصد افزایش داشته که نشان دهنده رونق در عرصه صنعت یزد است.

صباغ‌زادگان تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال به عنوان رونق تولید نام گذاری شده، سعی کردیم که هر آنچه زیرساخت برای افزایش تولید و فعالیت های صنعتی در حوزه برق یزد نیاز است ایجاد کنیم تا آنها مشکلی در این زمینه نداشته باشند.

وی تصریح کرد: به هر صورت و با مدیریت های صورت گرفته در حوزه مصرف بهینه، رشد میزان برق مصرفی مشهود است و همیشه این رشد را در برق استان یزد شاهد هستیم.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد با بیان اینکه رشد مصرف در استان یزد به نسبت میانگین کشوری بالاتر است ادامه داد: با این حال نکته قابل توجه و مثبت موضوع این است که این میزان مصرف در حوزه برق صنعتی بوده و به تولید و صنعت که زمینه پیشرفت استان و کشور را فراهم می‌کند وارد شده است.

صباغ‌زادگان تعداد نیروگاه‌های خورشیدی استان یزد را به نسبت دیگر نقاط کشور بالاتر دانست و بیان کرد: در حال حاضر 58 نیم مگاوات برق از انرژی خورشیدی در استان یزد تولید می‌شود که هیچ استان دیگری به این میزان تولید برق از انرژی خورشیدی ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد که با وجود مسائل تحریم و مشکلاتی که در حوزه وارد کردن تجهیزات نیروگاه خورشیدی وجود دارد، امسال هم یک نیروگاه جدید به عرصه تولید برق خورشیدی یزد اضافه شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد فعالیت نیروگاه‌های تولید پراکنده یزد را هم خوب توصیف کرد و افزود: در حال حاضر حدود 10 درصد از کل مصرف استان یزد مربوط به همین نیروگاه‌های تولید پراکنده است.

صباغ‌زادگان با تاکید بر اینکه در حال حاضر منطقه «چاهک» از ظهر و به مدت چند ساعت تمام برق مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه‌های خورشیدی و تولید پراکنده دریافت می‌‌کنند گفت: این منطقه وصل شبکه هست ولی در زمان بهره‌برداری از نیروگاه‌های خورشیدی و تولید پراکنده، از شبکه مصرف نمی‌کند و به همین صورت تلفات کاهش قابل توجهی یافته است و دوباره در شب‌ها از شبکه برق دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه ساعات پیک مصرف از 12 ظهر تا چهار بعد از ظهر و از ساعت 8 تا 12 شب است گفت: سعی کردیم برای کاهش سختی مردم در اثر گرما، با صنایع هماهنگ کنیم که در این ساعات مصرف خود را کاهش دهند تا بتوانیم از برق برای مصرف مردم بهره‌برداری شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد خاطرنشان کرد: در این زمینه سال گذشته نزدیک به 11 میلیارد تومان از سوی برق منطقه‌ای به صنایع به عنوان تشویقی پرداخت شد که آنها هم در ساعات پیک مصرف خود را کاهش داده یا قطع کنند و خوشبختانه صنایع هم همکاری بسیار خوبی داشتند.

صباغ‌زادگان تصریح کرد: امسال هم با 19 مورد از کارخانه جات و صنایع بزرگ یزد قرارداد بسته شده که در کاهش میزان پیک بار همکاری کنند و امسال انشاالله بتوانیم وضعیت بهتری داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه مردم هم باید در ساعات پیک مصرف از وسایل غیرضروری پرمصرف استفاده نکنند گفت: با توجه به شرایط خاصی که در خوزستان و سایر مناطق سیل زده وجود دارد و گرمای بسیار بالای هوا در این مناطق، لازم است که برق به این مناطق بیشتر اختصاص یابد و خاموشی کمتر باشد به همین دلیل ما هم باید در یزد بخش بیشتری از تولید را به شبکه و برای این منظور اختصاص دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار