ارائه بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات، به بهره‌برداران کشاورزی در فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به دانش بنیان کردن محصولات کشاورزی و تأمین اعتبارات در این خصوص، از تخصیص۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه کشاورزی و گلخانه در سال گذشته در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۲۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد
ارائه بیش از ۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات، به بهره‌برداران کشاورزی در فارس

محمد مهدی قاسمی امروز در نشست خبری به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اشاره به حمله ملخ‌ها به مزارع استان فارس، گفت: ملخ‌ها از بهمن سال گذشته وارد استان‌های جنوبی کشور شدند و مبارزه با ملخ‌ها بعد از عید نوروز شروع شد.
وی ادامه داد: بالغ بر ۳۵ هزار هکتار از مزارع استان فارس را سم زدایی کرده ایم و سم‌های مورد استفاده برای مبارزه با ملخ‌ها نیز به طور رایگان در اختیار کشاورزان قرار دادیم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به خسارت‌های وارده در حمله ملخ‌ها افزود: خسارت‌های واره به بخش کشاورزی بسیار اندک است و قابل محاسبه نمی‌باشد اما آمادگی برای حمله ملخ‌ها ضروری است و ملخ خطرناک‌ترین آفت در بخش کشاورزی است
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس خسارت‌های وارده به مزارع استان فارس در سیل اخیر را بالغ بر ۳۵۴ میلیارد تومان برشمرد و افزود: خسارت‌ها وارده به کشاورزان پرداخت شده است.
قاسمی در خصوص خسارت‌های سرمازدگی زمستان ۹۷ به مزارع کشاورزی و باغات استان فارس تصریح کرد: در زمستان سال گذشته نزدیک بر ۱ هزار و ۴۷۰ میلیارد تومان خسارت به مزارع و باغات استان فارس وارد شده.
قاسمی با اشاره به گرانی شکر در روزهای گذشته نیز تاکید کرد: به دلیل سیل اخیر خوزستان و آبگرفتگی کارخانه قند، شکر افزایش قیمت پیدا کرده است.
وی اضافه کرد: روزانه بین ۳۰ الی ۴۰ تن شکر در استان فارس توزیع می‌شود.

سامانه کارت شیر، خلاقیت فارس در ساماندهی تولیدکنندگان شیر و ثبت‌نام 10 هزار تولید کننده
معاون بهبودات تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد که این سازمان در راستای مدیریت شیر استان، سامانه کارت شیر برای اولین بار در کشور طراحی کرده و تاکنون ١٠ هزار تولید کننده نام خود را در این سامانه ثبت کرده‌اند .
مسعود کریمی با بیان اینکه سامانه کارت شیراز برای نخستین بار در فارس طراحی و در حال اجراست که با مشارکت بهره‌برداردان طراحی شده و قابلیت رصد روز آمد تولید شیر دارد، خاطرنشان کرد: به دنبال استفاده از ابزارهای ایجاد شده در بخش تولید هستیم تا خدمات بهتری به بهره‌برداران ارائه شود .
وی همچنین با بیان اینکه بخش کشاورزی استان صاحب رتبه در کشور است، افزود: فارس دارای رتبه چهارم دام و طیور ایران است .
معاون بهبودات تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس به تولید بیش از 60 هزار تن گوشت قرمز، 610 هزار تن شیرخام، 150 هزار تن گوشت مرغ، 47 هزار تن تخم‌مرغ و هفت هزار تن عسل در فارس اشاره و افزود: فارس به ترتیب با تولید محصولات فوق رتبه‌های اول، چهارم، سوم، سوم و سوم کشور را به خود اختصاص داده است .
کریمی با تصریح بر اینکه این حجم از تولیدات دامی در استان می‌طلبد که در امر مدیریت و پایداری تولید گام برداریم، تاکید کرد: نیازمند افزایش سطح بهره‌وری در واحدهای تولیدی هستیم .

وی خاطرنشان کرد: با توسعه نژادهای پربازده در تلاش برای افزایش این بهره‌وری هستیم.اکنون شاهد نژاد جدید در بیش از ١٢ هزار رأس از دام‌های سنگین فارس هستیم .

معاون بهبودات تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس همچنین به وجود سه زنجیره فعال و مجوزدار تامین گوشت مرغ در استان اشاره و بیان کرد: نزدیک به 70 درصد از زنجیره‌ها دارای مجوز هستند.
کریمی ادامه داد: فارس دارای بزرگترین و اولین زنجیره شتر مرغ کشور و زنجیره تولید ملکه و عسل جنوب کشور است .

کیانی، معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز در ادامه این نشست با بیان اینکه این سازمان یک سازمان تخصصی و مبتنی بر ساختار هدفمند و مدیریتی مشارکتی به دلیل ماهیت وجودی و عرضه بسیار وسیع است، گفت: به دنبال توانمند سازی کارکنان هستیم که دراین راستا در سال ٩٧ دوره آموزشی و توانمندسازی به طور گسترده انجام شد .

وی با بیان اینکه سال گذشته سازمان جهاد کشاورزی فارس تنها دستگاهی بود که کانون تربیت و ارزیابی مدیران در فارس را راه‌اندازی کرده بود، یادآور شد: در این کانون استقرار مدیریت دانش و جانشین پروری در اولویت قرار دارد .



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار