بیست ویکمین جشنواره خیرین مدرسه سازدر خراسان شمالی برگزارشد

بجنورد (پانا) -فاطمه مهاجرانی معاون وزیر آموزش وپرورش : مدرسه‌سازی توسط خیرین به معنای ساختن آینده کشور است،

کد مطلب: ۹۲۲۳۱۰
لینک کوتاه کپی شد
بیست ویکمین جشنواره خیرین مدرسه سازدر خراسان شمالی برگزارشد

وی با بیان اینکه مدرسه‌سازی به معنای ساختن آینده کشور است،گفت: دانشگاه هاروارد نیز از جمله مراکزی است که با اهدای خیران حرکت می‌کند و این مسئله یکی از الگوهای مناسب در این زمینه است.

مهاجرانی افزود:مسئولان باید خیران را به سر منشأ نیازها متصل کنند تا بتوان با این گام‌های خیر، نیازهای اصلی جامعه را برطرف کنیم.

وی همچنین گفت : کمک‌های خیران در صورتی که در جای خود و بر اساس اولویت نیازها، هزینه شود منشأ اثر خواهد بود، افزود: باید این کمک‌ها متناسب با نیاز استان‌ها و مناطق، مورد بهره برداری قرار گیرد.

مهاجرانی اظهارداشت: خوشبختانه تاکنون اقدامات بسیار خوبی توسط خیران در استان‌های مختلف انجام شده است.

رئیس مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان در ادامه با اشاره به فعالیت مراکز استعدادهای درخشان، افزود: مراکز استعدادهای درخشان در 670 مدرسه پذیرایی 114هزار دانش آموز در سال تحصیلی 98-97 هستند.

مهاجرانی اضافه کرد: برای سال تحصیلی جدید حدود 16 هزار و 500 دانش‌آموز در پایه هفتم و 12 هزار دانش‌آموز دیگر در پایه دهم به صورت تکمیل ظرفیت پذیرش خواهند شد.

وی بیان داشت: فلسفه وجود مدارس استعدادهای درخشان این است که باید به دانش آموزان این مدارس، خوراک علمی بیشتری تزریق کنیم.

مهاجرانی با بیان اینکه تنها در شهرستان‌های بجنورد، شیروان و اسفراین مدارس استعدادهای درخشان فعالیت دارد، گفت: انتظار می‌رود با همت و حمایت مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی، اوضاع مدارس استعدادهای درخشان در این استان بهبود یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار