پویش ملی فشارخون با حضور دو هزار پرستار داوطلب در کاشان اجرا می شود

کاشان ( پانا) - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، از اجرای پویش ملی فشارخون در حوزه درمان با حضور دو هزار پرستار داوطلب و 70 نفر از دانشجویان گروه پرستاری در دو هزار و 160 نوبت کاری خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۲۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد
پویش ملی فشارخون با حضور دو هزار پرستار  داوطلب در کاشان اجرا می شود

محمد حاجی جعفری در گفت و گو با پانا کاشان اظهار کرد: این پویش در 24 پایگاه ثابت شامل بیمارستان های دولتی و خصوصی، مراکز مامایی خصوصی، کلینیک های دانشگاه، سپاه و فرهنگیان و درمانگاه های تامین اجتماعی از 17خرداد به مدت یک ماه اجرا می شود.

وی افزود: هدف از اجرای این پویش، ترغیب مردم به بررسی سلامت خود، خودمراقبتی و ارتقای سواد سلامت است که در قالب چهار کمیته اجرایی با مدیران پرستاری بیمارستان های دولتی و خصوصی، تامین اجتماعی و شورای پرستاری دانشگاه برگزار شده است.

وی تاکید کرد: مشارکت مردم جهت پایش و پیگیری مستمر فشار خون با هدف غربالگری، شناسایی، تشخیص به موقع و درمان موثر، حمایت های بین بخشی و نقش سازمانها و ارگان ها در تحقق اهداف این طرح بسیار با اهمیت است.

وی تصریح کرد: از آغاز اجرای طرح بیش از شش هزار نفر به پایگاه های کنترل فشار خون تحت پوشش این معاونت در مناطق مختلف شهرستانهای کاشان و شهرستان آران و بیدگل مراجعه کرده اند.

حاجی جعفری افزود: گروه هدف در این طرح ملی افراد بالای ۳۰ سال، بیماران کلیوی و بانوان باردارهستند که تشخیص و درمان به موقع این بیماری عوارض و هزینه های درمانی تحمیل شده به دولت و خانواده ها را کاهش می دهد.

مدیر مجتمع بیمارستانی شهید بهشتی کاشان نیز گفت: از آغاز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون ، بیش ازیک هزار نفر به پایگاه های این طرح در این مجتمع جهت آشنایی و کنترل فشار خون خود مراجعه کرده اند.

سید محمد حسین مکی افزود: عامل بسیاری از بیماری های پرخطر و مرگ و میر، ناشی از فشار خون بالا است که براساس برآوردها، ۴۰ درصد از مردم کشور از بیماری خود اطلاعی نداشته و حتی نیمی از افرادی که از فشار خون خود مطلع هستند نیز فشار خون خود را کنترل نمی‌کنند و به دنبال درمان نیستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار