معلمان پرورشی نقش موثری در نابودی و پاکسازی مدارس از مواد مخدر دارند

شیراز(پانا)_ رییس شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس اعلام کرد:مواد مخدر و روان گردان به عنوان یک ابزار سیاسی و اقتصادی تبدیل شده و سود سرشاراز فروش آن با درامد نفت وتوریسم برابری می‌کند و بسیاری از انجام عملیات‌های تروریستی با درامد فروش مواد مخدر اجرا می‌شود. به همین دلیل مواد مخدر تهدیدی برای جامعه است.

کد مطلب: ۹۲۲۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
معلمان پرورشی  نقش موثری در نابودی و پاکسازی مدارس از مواد مخدر دارند

محمد رضا ابراهیمی در ادامه گفت : کاهش سن مصرف مواد مخدر نوجوانان و جوانان ، تغییر الگوی مصرف ،افزایش تولید مواد مخدر سنتی وصنعتی و مصرف مواد مخدر ترکیبی بین معتادین شایعه و به عنوان یک نگرانی در این حوزه تبدیل شده است بهطوریکه در حال حاظر 275میلیون نفر در جهان یک بار مصرف مواد مخدر را تجربه کرده اند.

او ادامه داد: شبکه های سایبری وماهواره ها به منظور ترویج مواد مخدر ،محرک وروان گردان روی نهاد خانواده ، مدارس و دانشگاه‌ها را هدف قرار داده اند.

وی اضافه کرد: ما باید با یک برنامه ریزی، زمینه نابود کردن مواد مخدر را ایجاد کنیم. و ما در ستاد مبارزه با مواد مخدر باید با کمک ارگان های مربوط بین مردم این حساسیت را ایجاد کنیم زیرا مواد مخدر تهدیدی برای خانواده وجامعه است.

ابراهیمی گفت : شایع ترین مصرف مواد مخدر در بین معتادین به ترتیب میتوان به تریاک، هرویین ، شیشه،اشاره کرد.

وی ضمن گلایه‌مندی از نبود عزم ملی برای نابودسازی آسیب‌های اجتماعی ومواد مخدر، از معلمان پرورشی خواست تا نسبت به نابودسازی مواد مخدر درحوزه مدارس کمک کنند.

رییس شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر فارس ، در ادامه از برگزاری پیاده روی خانوادگی در روز جمعه در ۳۱ خردادماه در بلوار چمران با شعار سلامت هنگام عدالت وعدالت هنگام سلامت خبر داد و گفت؛ این شعار امسال از سوی سازمان ملل و برای روز جهانی مبارزه با مواد مخدر در نظر گرفته شده است.

ابراهیمی از برگزاری همایش بزرگ مبارزه با مواد مخدر خبر داد وگفت: در این همایش از فعالین عرصه مواد مخدر و خانواده های جانبازان وشهدای ستاد مبارزه با مواد مخدر تقدیر وتمجید به عمل خواهد امد.

وی افزود: اداره فرهنگ وارشاد در راستای مبارزه با مواد مخدر تصمیم به اجرای تائتر خیابانی در شیراز دارد .

وی با اشاره به اینکه معتادین زن به اجتماع بیشتر از مردان آسیب میزنند گفت: از اسفند ماه سال گذشته تاکنون حدود 1800 معتاد از سطح شهر جمع‌آوری، که از این تعداد حدود 50 نفر را بانوان معتاد ومتجاهر و بقیه مرد هستند که راهی کمپ ترک اعتیاد شده اند.

او در ادامه گفت: با کمک شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر تعداد 45 مدرسه و 10 دانشگاه که مواد مخدر در اطراف ان به فروش می رسیده اند پاکسازی شده اند.

ابراهیمی از کشفیات ستاد مبارزه با مواد مخدر خبر داد وگفت: در 3 ماهه اول سال 13 تُن و در سال قبل بیش از 48 تُن مواد مخدر در استان کشف وضبط شده است.

ابراهیمی در اخر گفت :در شیراز بیش از 700 کارگاه اموزشی و 90 جشنواره در راستا و پیشگیری از اعتیاد در گروه های اجتماع محور وسازمان های مردم نهاد پیشبینی و برگزار میشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار