مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : صرفه جویی200میلیونی با تعمیر تجهیزات آموزشی مدارس

بیرجند(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در سال تحصیلی جاری 200 میلیون تومان با تعمیر تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس در هزینه های آموزش و پرورش استان صرفه جویی شد.

کد مطلب: ۹۲۲۲۴۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی : صرفه جویی200میلیونی با تعمیر تجهیزات آموزشی مدارس

محمد علی واقعی در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان نهبندان اظهار کرد: در سال تحصیلی با مشارکت هنر جویان هنرستان های استان بیش از 40 درصد تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس به چرخه آموزش برگشته است و در این راستا 200 میلیون تومان در هزینه های آموزش و پرورش صرفه جویی شده است.

او، با اشاره به تحقق قریب 96 درصد از مصوبات آموزش و پرورش نهبندان در سال تحصیلی جاری، تصریح کرد: در حال حاضر 14 هنرستان استان در زمینه تعمیر، مرمت و بازسازی تجهیزات آموزشی و کمک آموزشی مدارس فعالیت می کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این مطلب که 65 مدرسه خرید خدمات با 340 کلاس و 4 هزار و 990 دانش آموز در سطح استان فعالیت می کنند، ادامه داد: از این تعداد 13 آموزشگاه خرید خدمات در شهرستان نهبندان با یک هزار و 55 دانش آموز فعالیت می کند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر افزایش مشارکت اولیا، خیرین و صاحب نظران استان در فرایند تعلیم و تربیت تأکید کرد و افزود: بر اساس سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش استان در کنار علم آموزی، به دنبال تربیت علمی، اخلاقی، ایمانی و عملی دانش‌آموزان است.

واقعی توسعه و گسترش مدارس هیأت امنایی در استان را نمونه بارز مشارکت در فرایند تعلیم و تربیت دانست و اضافه کرد: در حال حاضر 29 مدرسه هیأت منایی با 6 هزار و 339 دانش آموز در خراسان جنوبی فعالیت می کنند که سهم شهرستان کویری نهبندان 3 آموزشگاه با 527 دانش آموز دختر و پسر می باشد.

گفتنی است توسعه مدارس خرید خدامت، تداوم فعالیت مدارس هیأت امنایی نهبندان و تخصیص نیروی انسانی به اردوگاه فرهنگی غدیر این شهرستان از مهم ترین مصوبات این نشست بود.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی اضافه کرد: پیش بینی می شود تدوین این طرح پژوهشی برای چاپ در دایره المعارف دفاع مقدس استان نیمه دوم سال جاری به اتمام رسیده و آماده چاپ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار