مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور بانوان عنوان کرد: ضرورت اجرای طرح های پژوهشی با موضوع گسترش عفاف و حجاب

برنامه های هفته حجاب و عفاف از ۱۵ تیر ماه آغاز می شود

تبریز (پانا)- مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور بانوان و خانواده گفت: اجرای طرح های پژوهشی در زمینه گسترش عفاف و حجاب با هدف ارایه راهکار ضروری است و در این راستا باید از دانشگاه ها و مراکز علمی کمک گرفت.

کد مطلب: ۹۲۲۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور بانوان عنوان کرد: ضرورت اجرای طرح های پژوهشی با موضوع گسترش عفاف و حجاب

رقیه صادق زاده در جلسه کارگروه توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در محل استانداری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب بیان کرد: حجاب و عفاف ارزشی منطبق بر طبیعت انسان است لذا رعایت آن سبب حفظ ارزش های انسانی می شود.

وی ادامه داد: رعایت عفاف و حجاب، نتایج فردی و اجتماعی مهمی دارد و سبب کاهش آسیب های اجتماعی می شود و عدم توجه به این مسئله سبب فساد در جامعه می شود.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور بانوان و خانواده بر نهادینه سازی حجاب و عفاف در مدارس و دانشگاه تاکید کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به تغییر الگوی نوجوانان و جوانان اجرای طرح گفتمان سازی حجاب و عفاف و پاسخ به سوالات جوانان در این راستا مهم است.

صادق زاده افزود: نماینده محترم ولی فقیه در استان برای ترویج و توسعه فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه تاکید دارند و عملیاتی شدن این امر مستلزم این است که تمامی نهادهای مسئول با همکاری یکدیگر تلاش کنند.

وی ادامه داد: اجرای طرح های پژوهشی در زمینه عفاف و حجاب با هدف ارایه راهکار ضروری است و در این راستا باید از دانشگاه ها و مراکز علمی کمک گرفت.

مشاور استاندار آذربایجان شرقی در امور بانوان و خانواده بیان کرد: به منظور پاسداشت شهدای مسجد گوهرشاد که در اعترض به کشف حجاب رضاخان به شهادت رسیدند، 21 تیرماه به عنوان روز حجاب و عفاف نامیده شده است و برنامه های این هفته نیز از 15 تیر ماه آغاز خواهد شد.

پرداخت 72 میلیون تومان به کتاب هایی با موضوع عفاف و حجاب در مدارس

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش در مدارس برای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب ارایه کرد و گفت: دانش آموزان، معلمان و خانواده، سه ظرفیت مهم در آموزش و پرورش برای فرهنگ سازی در هر موضوعی به ویژه در موضوع حجاب و عفاف است و با برگزاری دوره های آموزشی و با کمک سایر دستگا های می توان اقداماتی تاثیرگذار در این راستا داشت.

طاهر علمی ادامه داد: همه ساله دستورالعمل جدید عفاف و حجاب به مدارس ارسال می شود و به عنوان یکی از بخشنامه های اولویت دار مدارس در نظر گرفته می شود و مدیران مدارس که عضو ستاد صیانت هستند برای اجرایی شدن این بخشنامه در مدارس تلاش می کنند.

وی به تشریح برخی برنامه های اجرایی در جهت توسعه فرهنگ حجاب و عفاف و تعمیق باورهای دینی در مدارس پرداخت و گفت: در مدارس بولتن و منشور حجاب و عفاف داریم که دانش آموزان به مطالعه آن ها می پردازند و تشکل خیرین را نیز در این راستا ایجاد شده تا دانش آموزانی که در رعایت حجاب و عفاف نسبت به گذشته بهتر بوده اند به همت این تشکل به زیارت اعزام می شوند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان از پرداخت 72 میلیون تومان به کتاب هایی با موضوع عفاف و حجاب خبر داد و گفت: در نشست هایی با موضوع حجاب و عفاف، 15 راهکار برای ترویج این فرهنگ از طرف دانش آموزان ارایه شده و به وزارت ارسال شده است.

علمی ادامه داد: همچنین برای نهادینه سازی فرهنگ حجاب و عفاف جلسات آموزشی خانواده ها با موضوع امر به معروف و نهی از منکر و گفتمان های دینی در مورد بی حجابی و برخی فعلیت های فرهنگی و هنری در مدارس برگزار شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار