«پاتوق پگاه» محل شنیدن دغدغه های اجتماعی مردم یزد

یزد (پانا) – فخرالسادات خامسی هامانه همزمان با سه ماهه شدن برگزاری هفتگی پاتوق گفت و گوهای اجتماعی هنری پگاه گفت: دغدغه ها، دیدگاه ها و پیشنهادهای مردمی حاصل از نشست های گفت و گو محور پگاه از سوی اداره کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد بررسی و در صورت فوق العاده بودن برای اجرا مصوب می شود.

کد مطلب: ۹۲۲۲۲۰
لینک کوتاه کپی شد
«پاتوق پگاه» محل شنیدن دغدغه های اجتماعی مردم یزد

پاتوق گفت و گوهای اجتماعی هنری پگاه (آدینه های پگاه) که از جمعه 24 اسفند ماه 97 در راستای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر انجام کار فوق العاده اجتماعی در یزد کلید خورد، سومین ماه برگزاری متوالی نشست های هفتگی خود را پشت سر گذاشت.

مدیر کل دفتر امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد در خصوص آدینه های پگاه توضیح داد: نشست های آدینه های پگاه که با استقبال افراد علاقه مند و دغدغه مند همراه است، هر هفته جمعه ها با حضور کارشناسان حوزه اجتماعی، هنرمندان و عموم مردم شهر یزد در محورهای اکران فیلم، اجرای نمایش، رونمایی، نقد و بررسی کتاب، تقدیر از هنرمندان و برگزاری جشنواره های هنری برگزار می شود.

به گفته خامسی یکی از چشم اندازهای این نشست ها ترویج فرهنگ گفت و گو در میان اقشار مختلف مردم و دخیل کردن مردم در ارائه برنامه، پیشنهاد و انتقاد از سیاست ها و برنامه های اجتماعی فرهنگی است به گونه ای که کمک کننده به اصل توسعه اجتماعی با مشارکت مردم باشد.

خامسی هامانه در ادامه گفت: تاکید در این طرح که با همکاری و اجرای سازمان های مردم نهاد و موسسات فرهنگی هنری کلید خورد ارتقا نشاط و سرمایه اجتماعی و نیز انتقال پیام های اجتماعی و فرهنگی از طریق زبان هنر به جامعه است.

وی ادامه داد تاکید کرد: رویکرد این است که برنامه های گفت و گو محور در استان تداوم یابد از این رو خواسته اداره کل امور اجتماعی و فرهنگی از مردم یزد و مخاطبان این برنامه ها حضور موثر در گفت و گو های اجتماعی و بیان نظرات و پیشنهاد های خود در راستای ارتقا وضعیت اجتماعی فرهنگی استان است.

مدیر کل امور اجتماعی فرهنگی استانداری یزد خاطرنشان کرد: دغدغه ها، ایده ها و پیشنهاد هایی که مردم و کارشناسان در این نشست ها مطرح می کنند برای بررسی و بهره مندی های این اداره کل ارائه و توسط کارشناسان بررسی می شود.

وی اظهار کرد: با توجه به درخواست های متوالی برای تغییر روز برگزاری این نشست ها احتمالا زمان برگزاری آدینه های پگاه در فصل تابستان به یک روز دیگر از ایام هفته موکول می شود.

در فصل بهار 97، 7 آدینه پگاه با موضوعات اکران و کارشناسی اجتماعی فیلم کوتاه «تو فقط مادر من باش» به کارگردانی رقیه توکلی، نمایش و کارشناسی اجتماعی تئاتر «کاریماتور» به کارگردانی محمد رضا زبرجدی ، اکران و نقد و بررسی فیلم «در وجه حامل» به کارگردانی بهمن کامیار ، گفت و گو و بررسی کتاب « جاناتان، مرغ دریایی» نمایش و کارشناسی اجتماعی فیلم کوتاه «لباس سفید» به کارگردان الهه منتظری و گفت و گو و بررسی«شازده کوچولو» در یزد برگزار شده است.

لازم به ذکر است، عموم مردم یزد می توانند از طریق شبکه های اجتماعی و نیز آدرس اینترنتی ejtemae.ostanyazd.ir و آدرس اینستاگرامی ejtemaee.yazd از موضوع و مکان دقیق نشست های هفتگی پاتوق اجتماعی هنری پگاه مطلع شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار