مسئله حجاب نیازمند راه حل فرهنگی است

کاشان ( پانا) - فرماندار ویژه کاشان گفت: آموزش مهارت‌های زندگی، یکی از موثرترین گام ها برای کیفیت بخشی به اوقات فراغت زنان و بانوان است که این آموزش ها با ایجاد شناخت و آگاهی لازم موجب خواهد شد گذران اوقات فراغت به یک مطالبه جدی برای آنها بدل شود و برای بهبود شرایط اوقات فراغت خود تلاش کنند.

کد مطلب: ۹۲۲۲۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مسئله حجاب نیازمند راه حل فرهنگی است

علی اکبر مرتضایی در نخستین کارگروه بانوان و خانواده فرمانداری کاشان اظهار کرد: فعالیت های جسمانی، سهم کمی در اوقات فراغت زنان و بانوان دارد که باید با برنامه ریزی و مشارکت فعالان اجتماعی، این شیوه اصلاح شود.

وی در خصوص ترویج فرهنگ حجاب و عفاف افزود: تعداد افرادی که پوشش خارج از عرف جامعه دارند نسبت به جمعیت شهروندان و حتی تعداد گردشگران در این شهرستان، اندک است که برای اصلاح آن، کار فرهنگی و فرهنگ سازی یک اولویت است.

وی تصریح کرد: بانوان شاغل در اداره های شهر می توانند بهترین نمونه برای ارائه الگوی حجاب اسلامی در جامعه باشند و این الگودهی به جامعه باید ابتدا از اداره های شهرستان شروع شود و در سطح جامعه رواج پیدا کند.

وی تصریح کرد: تبیین و الزام گردشگران به رعایت حجاب اسلامی در زمان محدود حضور آنها در شهرستان کاشان چندان میسر نیست اما پایبندی بانوان این شهرستان به حجاب و ترسیم الگویی عینی در این خصوص، می تواند حامل بهترین پیام برای گردشگران و میهمانان باشد.

فرماندار کاشان با تاکید بر آموزش فعالان در حوزه امر به معروف گفت: با اولویت اقدام فرهنگی و همچنین اطلاع رسانی صحیح، برقراری ارتباط با شیوه درست و بدون واکنش منفی و بهره گیری از ایده های جدید، می توان به اصلاح امر از طریق دستگاه های متولی امیدوار بود.

مرتضایی افزود: باید دستگاه های متولی به ویژه شهرداری ها با جذب مشارکت نیکوکاران و سرمایه گذاری بخش خصوصی علاوه بر توسعه فضای عمومی در خصوص راه اندازی و گسترش مراکز تفریحی ورزشی چندمنظوره با قابلیت نگهداری از کودکان اقدام کنند.

وی بر رفع محدودیت های مالی به ویژه برای زنان سرپرست خانواده در این حوزه تاکید کرد و گفت: بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) به عنوان دستگاه های حمایتی باید برای غنی سازی اوقات فراغت جامعه تحت پوشش به ویژه دختران و زنان در سطح شهرستان برنامه های اجرایی ارائه کنند و محدودیت های مالی نمی بایست مانع از بهره مندی این قشر از امکانات حداقلی در گذران اوقات فراغت شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار