تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه گیلان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

رشت (پانا) -رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان گفت: تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه گیلان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منعقد شد.

کد مطلب: ۹۲۲۱۹۳
لینک کوتاه کپی شد
تفاهم نامه همکاری میان دانشگاه گیلان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران

سعید رهسپار اظهار داشت: این تفاهم نامه در راستای همکاری‌های علمی، آموزشی و اشتراک منابع اطلاعاتی و تجربیات، در تهران به امضای احمد رضی رئیس دانشگاه گیلان و اشرف بروجردی رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران رسید.‌

وی افزود: در این تفاهم‌نامه بر همکاری مشترک بین دانشگاه گیلان و سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران طی بندهای استفاده از توانایی‌های علمی- پژوهشی طرفین به منظور برگزاری و اجرای دوره‌های تحقیقاتی، اجرای طرح‌های تحقیقاتی مشترک و ایجاد فرصت مطالعاتی با توجه به امکانات موجود، همکاری طرفین در تبادل منابع چاپی و تصاویر رقومی نسخ خطی، اسناد و منابع کتابخانه ای، همکاری طرفین در معرفی آثار برای ثبت در حافظه جهانی، همکاری طرفین در مبادله و اهدای کتاب به منظور غنی سازی منابع و کتابخانه دیجیتال با یکدیگر و همکاری طرفین در زمینه تألیف کتاب، انتشار نشریات و طرح‌های تحقیقی مورد توافق تاکید شده است.

وی یاداور شد: مرکز اسناد، مدارک علمی و کتابخانه دانشگاه در سال ۱۳۵۵ تأسیس شد و قبل از انقلاب اسلامی مجموعه کتاب‌های چاپی فارسی و لاتین آن در حدود هفت هزار جلد بودکه اکنون این میزان بالغ بر ۱۷ هزار جلد کتاب است.

وی بیان داشت: کتاب‌های کتابخانه های واقع در مجتمع دانشگاه اعم از کتابخانه ادبیات و علوم انسانی، کشاورزی، فنی، معماری و هنر، در کتابخانه دانشگاه متمرکز شده است، علاوه بر این، دو کتابخانه اختصاصی شامل مجموعه اهدایی شادروان مرحوم دکتر معین و مجموعه اهدایی مرحوم دکتر ابریشم چیان نیز در دانشگاه مستقرست و در زمان حاضر، کتابخانه دارای ۱۷ هزار عضو است.

رئیس روابط عمومی دانشگاه گیلان اضافه کرد: مجموع کتاب‌های کتابخانه های دانشکده‌ها و کتابخانه مرکزی دانشگاه حدود ۳۰۰ هزار جلد است که ۲۵۰ هزار جلد آن کتابهای فارسی و عربی و ۵۰ هزار جلد آن به زبان لاتین است، کتابخانه دانشگاه دارای ۱۱ هزار و ۵۷۲ عنوان پایان نامه و رساله است و تاکنون شش هزار و ۶۶۵ عنوان پایان نامه و یا رساله حسب بخشنامه‌ی ذیربط به کتابخانه ملی کشور ارسال شده است.

وی بیان داشت: کتابخانه دارای کتب الکترونیکی و مقالات معتبر پایگاه‌های اطلاعاتی داخلی و خارجی است و در سال جاری کتابخانه ی دانشگاه امکان دسترسی به تعداد ۷۳ پایگاه اطلاعات بین المللی برای کاربران دانشگاه میسر ساخته است. همچنین کتابخانه دانشگاه امکان دسترسی به پایگاه‌های اطلاعات ISC پایگاه استنادی علوم جهان اسلام و پایگاه‌های اطلاعات RICEST یا مرکز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری را برای کاربران دانشگاه فراهم کرده است.

بر اساس آخرین آمار، هم اکنون حدود ۱۷ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه گیلان مشغول به تحصیل هستند، این دانشگاه دارای افزون بر ۵۶۰ عضو هیأت علمی است.
دانشگاه گیلان به عنوان دانشگاهی جامع و بزرگترین دانشگاه شمال کشور، دارای ۱۰ دانشکده شامل ادبیات و علوم انسانی، علوم پایه، علوم کشاورزی، فنی، تربیت بدنی و علوم ورزشی، منابع طبیعی، هنر و معماری، علوم ریاضی، مکانیک و دانشکده فنی و مهندسی شرق گیلان است.
دانشگاه گیلان همچنین پژوهشکده گیلان شناسی، مرکز آموزش‌های الکترونیکی (مجازی) و یک پردیس دانشگاهی دارد.‌

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار