طرح ساماندهی سواحل دریای مازندران در 48 نقطه

تهران (پانا) - فرمانده انتظامی استان مازندران از اجرای طرح ساماندهی سواحل دریا در بیش از 48 نقطه از سواحل این استان در تابستان امسال خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۲۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
طرح ساماندهی سواحل دریای مازندران در 48 نقطه

به گزارش پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی گفت: طرح تابستانه پلیس از 20 خردادماه سال جاری همزمان با استان‌های شمالی کشور در استان مازندران کلید خورد. این طرح با هدف برقراری نظم و امنیت ترافیکی، انتظامی، اجتماعی در 4 محور دریا، تفرجگاه‌ها و بوستان‌ها، محورهای مواصلاتی و شهرها با به کارگیری همه امکانات و تجهیزات و بسیج منابع با همکاری و تعامل سایر سازمان‌ها و دستگاه‌ها به مرحله اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به طرح ساماندهی سواحل دریا در طول بیش از 338 کیلومتر از 487 کیلومتر ساحل دریا، افزود: طرح ساماندهی سواحل دریا در استان با محوریت استانداری و تشکیل کمیته‌های 12 گانه اجرایی شد که در این راستا فرماندهی انتظامی استان به عنوان مسئول کمیته امنیت عهده‌دار برقراری نظم و امنیت ترافیکی و انتظامی در سواحل است.

سردار میرفیضی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی سواحل دریا در 48 نقطه از سواحل دریا اجرایی شد، افزود: 41 چادر مردانه و37 چادر زنانه برای شنا و استفاده صحیح از دریا با امکانات لازم و با حضور ناجیان غریق پیش‌بینی شد.

فرمانده انتظامی استان مازندران همچنین از شناسایی 358 نقطه حادثه‌خیز در سواحل دریا خبر داد و اظهار کرد: در سال گذشته در مناطق ممنوعه و به دلیل ناآشنایی به فنون شنا بیش از 58 نفر از هموطنان در دریا غرق شدند.

وی به شهروندان و مسافران، توصیه کرد: با توجه به هشدارهای پلیس و عوامل امداد و نجات در سواحل و همچنین شنا نکردن در مناطق ممنوعه از شنا در نقاط حادثه خیز دریا اکیدا خودداری کنند.

سردار میرفیضی، اظهار کرد: در طرح تابستانه پلیس، ماموران انتظامی علاوه بر حضور در سواحل دریا در 120 شهرک ساحلی و 56 تفرجگاه حضور فعال داشته و در راستای برقراری نظم و امنیت فعالیت می‌کنند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با پیش‌بینی افزایش سفرهای تابستانی در سال جاری، افزود: برای رفاه حال شهروندان و مسافران، محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی استان در ایام خاص و روزهای پایان هفته که شاهد افزایش حجم ترددها هستیم، پیش‌بینی و از سوی پلیس راه در جاده‌ها اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به کاهش 5 درصدی کشته شدگان حوادث رانندگی در تابستان سال گذشته، ابراز امیدواری کرد: با توجه به تدابیر و تمهیدات ویژه ترافیکی و استفاده از تجهیزات و دوربین‌های پایش تصویری و کنترل سرعت در محورهای مواصلاتی و تجهیز کارکنان پلیس به دست افزارهای الکترونیکی برای نظارت و کنترل بیشتر در کنار رعایت قوانین و مقررات راهور از سوی رانندگان، شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.

سردار میرفیضی با اشاره به اقدامات ایجابی پلیس در راستای جلب مشارکت‌های مردمی برای برقراری نظم و امنیت در طرح تابستانه از اقدامات گسترده پلیس در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در سواحل دریا و تفرجگاه‌ها در راستای اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی خبر داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار