مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:مشارکت8هزار فرهنگی استان در طرح ملی بسیج فشار خون

بیرجند(پانا)-مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: قریب 8 هزار فرهنگی استان با حضور در خانه های بهداشت و پایگاه های ثابت و سیار در طرح ملی بسیج فشار خون شرکت کردند.

کد مطلب: ۹۲۲۰۹۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبر داد:مشارکت8هزار فرهنگی استان در طرح ملی بسیج فشار خون

محمد علی واقعی مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی ظهر دیروز با اعلام این خبر اظهار کرد: تمام کارکنان ادارات آموزش و پرورش مدیریت های آموزش و پرورش در 12 شهرستان و مناطق بعلاوه کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان نیز در این طرح شرکت کردند.

وی با بیان این که افزایش سطح سواد و آگاهی جامعه و تغییر الگوی تغذیه ای مردم از مهمترین اهداف اجرای طرح بسیج ملی کنترل فشار خون به شمار می رود، تصریح کرد: مصرف نمک ، استرس ، کم تحرکی و چاقی عوامل مهم ابتلا به فشار خون هستند.

واقعی،تغییر فرهنگ مردم در مصرف برخی مواد غذایی را در کنترل و پیشگیری از این بیماری مهم عنوان کرد و ادامه داد : متاسفانه امروز شاهد کاهش مصرف سبزیجات و حبوبات در سبد غذایی هستیم و این در حالی است که باید 200 تا 300 گرم میوه و 290 تا 430 گرم سبزیجات مصرف کنیم که این میزان مصرف در سبد غذایی وجود ندارد.

گفتنی است طبق بررسی های انجام شده در سال ۹۵ حدود ۲۰ درصد جمعیت خراسان جنوبی دارای فشار خون بالا هستند که ۱۳ درصد آنها از بیماری خود مطلع نیستند. در حال حاضر نیز طرح ملی بسیج فشار خون در حال اجرا بوده و تا 15 تیرماه سال جاری ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار