در گفت‌وگو با پانا

مربی سابق تیم ملی والیبال: والیبال ایران مقابل روسیه‌ای به پیروزی رسید که قهرمان جهان است

میزبانی اردبیل از هفته چهارم لیگ ملت‌ها کلید صعود ایران به فینال خواهد بود

(پانا) - محمود افشاردوست، مربی سابق تیم ملی والیبال ایران، با تمجید از عملکرد تیم ملی ایران در لیگ ملت‌های 2019، تأکید کرد که پیروزی در هفته چهارم این رقابت‌ها باعث خواهد شد تا تیم ملی فینالیست این دوره شود.

کد مطلب: ۹۲۲۰۸۲
لینک کوتاه کپی شد
مربی سابق تیم ملی والیبال: والیبال ایران مقابل روسیه‌ای به پیروزی رسید که قهرمان جهان است

محمود افشاردوست در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال و عملکرد ملی‌پوشان ایران گفت: هفته سوم لیگ ملت‌ها در وضع خاصی به پایان رسید، از طرفی ایران میزبان این هفته از رقابت‌ها بود و از طرف دیگر با تیم‌های قدرتمند کانادا، لهستان و روسیه بازی داشت. سه تیمی که هر کدام از نظر جایگاه در والیبال جهان حرفی برای گفتن دارند و در نهایت خوشبختانه ایران توانست در هر سه بازی پیروز میدان باشد.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم حساس‌ترین بازی ما در این هفته مقابل لهستان بود، تیم‌های ایران و لهستان سال‌هاست که با هم کری دارند و از طرفی امسال با توجه به اظهارات جنجالی کوبیاک کاپیتان این تیم فضای بازی کمی ملتهب بود اما با این حال ملی‌پوشان خیلی خوب توانستند از این بازی با برد خارج شوند.

مربی سابق تیم ملی والیبال ایران با بیان اینکه در برخی ست‌ها تیم ایران عقب می‌افتاد اما با شور هواداران به بازی برمی‌گشت، اظهار کرد: یکی از نقاط قوت این سه بازی هواداران ارومیه‌ای بودند که بی‌وقفه ملی‌پوشان را تشویق می‌کردند، این شور و هیجان هواداران باعث می‌شد در ست‌هایی که تیم ملی عقب می‌افتاد دوباره به بازی برگردد.

وی افزود: برای مثال در بازی مقابل لهستان ما به دلیل خوب نزدن سرویس و دریافت ضعیف دو ست عقب افتادیم اما با تشویق هواداران تیم ملی به بازی برگشت. در بازی مقابل روسیه و کانادا هم در شرایط خیلی سختی که ملی‌پوشان داشتند پیروزی به‌دست آمد. فراموش نکنیم ایران مقابل روسیه‌ای به پیروزی رسید که قهرمان جهان است، روسیه سال‌هاست یکی قدرت‌های به نام والیبال دنیاست و سال گذشته قهرمان لیگ ملت‌ها شده بود و به همین خاطر کار مقابل آنها اصلاً راحت نیست اما بازیکنان ما توانستند بهترین عملکرد را نشان بدهند.

افشار دوست درباره حضور بازیکنان جوان در ترکیب تیم‌ها در این دوره از مسابقات گفت: امسال اکثر تیم‌ها برای اینکه بازیکنان باتجربه‌شان در انتخابی المپیک مصدوم نشوند به آنها استراحت دادند و با ترکیب جوان‌ترها به میدان آمدند، اما زمانی که سرمربی‌ها حدود ۲-۳ ماه در اردوهای تیم ملی روزی چند بازیکن را در ترکیب اصلی می‎‌چینند، دیگر تعویض‌ها سخت می‌شود مگر اینکه در جایی مانند بازی با ایتالیا که کولاکوویچ مجبور به ورود پوریا فیاضی شد اما زمانی که تیم خوب نتیجه می‌گیرد نیازی به تعویض نیست.

مدیر فنی سابق تیم ملی والیبال ایران در مورد بازی‌های هفته چهارم تیم ملی که به میزبانی اردبیل برگزار خواهد شد، گفت: این هفته هم اهمیت خودش را دارد و باید بازیکنان با تمام قوا تلاش کنند. با توجه به میزبانی ایران در اردبیل در هفته چهارم، ایران شانس حمایت هواداران را دارد و می‌تواند از این موضوع به خوبی استفاده کند.

وی افزود: اگر ملی‌پوشان بتوانند بازی‌های این هفته هم با پیروزی پشت سر بگذارند، آن وقت در هفته پنجم که به میزبانی بلغارستان برگزار می‌شود، بازی‌ها تقریباً جنبه تدارکاتی برای ایران خواهد داشت، چرا که با کسب امتیاز در هفته‌های قبل صعود را قطعی کردند. بنابراین بازی‌های هفته چهارم را هم نباید دست کم بگیریم، می‌توان گفت میزبانی اردبیل در هفته چهارم کلید صعود ایران به فینال خواهد بود.

افشار دوست در پایان در مورد ثبت نام نامزدهای انتخابات فدراسیون والیبال پس از لیگ ملت‌ها اظهار کرد: باید وضعیت ریاست فدراسیون هر چه سریع‌تر مشخص شود، من فکر می‌کنم تا الآن هم زمان زیادی از دست رفته است.البته با توجه به لیگ ملت‌ها این کار به تعویق افتاد که فکر می‌کنم کار درستی بود چرا که ایران میزبان بود و باید کارهای مربوط به هماهنگی را انجام می‌داد. اما بعد از رقابت‌های اردبیل دیگر کاری برای هماهنگی نیست و تنها تیم اعزام می‌شود بنابراین بهترین فرصت برای ثبت نام از کاندیداهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار