بیانیه سرویس اقدامات خارجه اروپا در رابطه با سفر هلگا اشمید به ایران

تهران (پانا) - سرویس اقدامات خارجه اروپا در بیانیه‌ای به نتیجه‌گیری درباره سفر معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا به کشورهای منطقه‌ای از جمله ایران پرداخته است.

کد مطلب: ۹۲۲۰۶۳
لینک کوتاه کپی شد
بیانیه سرویس اقدامات خارجه اروپا در رابطه با سفر هلگا اشمید به ایران

به گزارش ایسنا، سرویس اقدامات خارجه اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای با نتیجه‌گیری در رابطه با سفر هلگا اشمید ، معاون مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا و با اشاره به سفر وی به ایران نوشت: معاون مسئول سیاست خارجه، خانم اشمید بر تعهد مداوم اتحادیه اروپا ذیل برجام (برنامه جامع اقدام مشترک تاکید کرده است. برجام کلیدی برای افزایش امنیت و ثبات در منطقه و عنصری حیاتی در نظام عدم اشاعه هسته‌ای محسوب می‌شود. برجام تا به حال کارآمد بوده و به وظیفه اصلی‌اش که جلوگیری از دستیابی ایران به مصالح و تجهیزات برای ارتقای سلاح‌های هسته‌ای است. آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در پانزده گزارش تاکید کرده است که ایران به تعهدات هسته‌ایش متعهد مانده است. هلگا اشمید در تهران نیز بر سر تلاش‌های کنونی اتحادیه اروپا به همراهی سایر کشورهای اروپایی برای فراهم کردن تجارت مشروع و متداوم با ایران از طریق عملیاتی ساختن سازوکار ویژه اروپا با ایران موسوم به " اینستکس " به بحث و گفت‌وگو پرداخته است.

معاون سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی تنش‌های اخیر ایجاد شده هفته گذشته عازم تهران شد. وی در این سفر، با سید عباس عراقچی، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و علی اصغر خاجی ، دستیار وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی دیدار و گفت‌وگو داشته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار