استاندار سمنان:

قضات در مراکز صنعتی حضور یابند

سمنان (پانا) - استاندار سمنان گفت: اگر قضات با حضور در مراکز صنعتی با درد دل صاحبان صنایع آشنا شوند این آشنایی و اشراف در حوزه صنعتی می‌تواند در صدور احکام نیز موثر باشد.

کد مطلب: ۹۲۲۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
قضات در مراکز صنعتی حضور یابند

علیرضا آشناگر، در مراسم تکریم و معارفه دادستان مرکز استان سمنان خواستار رسیدگی پرونده‌های مرتبط با حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و صنعتی توسط قضات متخصص در این زمینه شد و گفت: انتظار می‌رود که با توجه به جنگ اقتصادی دشمن، قضات پرونده‌های مرتبط با صاحبان تولید با حساسیت بیشتر بررسی و قضات پیش از صدور حکم پای درد دل تولیدکنندگان بنشینند.

استاندارسمنان با بیان اینکه مدیران اجرایی نیز باید پای درددل تولیدکنندگان بنشینند، افزود: برخی صاحبان صنایع در بخش اجرایی هم مشکلاتی دارند که مدیران اجرایی باید برای حل این مشکلات تلاش کنند.

وی با برشمردن برخی از مشکلات صاحبان صنایع استان سمنان گفت: به طور مثال یکی از واحدهای بزرگ تولیدی استان بیش از 200 میلیارد تومان از وزارت نیرو طلب دارد اما این طلب که در این شرایط می‌تواند به رونق تولید کمک کند، پرداخت نمی‌شود.

آشناگر بر ضرورت شفاف‌سازی در همه بخش‌ها تاکید و تصریح کرد: توقع صنایع استان سمنان این است که دستگاه قضایی شبکه‌های غیرشفاف اما موثر که در کار تولید اخلال ایجاد می‌کنند را شناسایی و با آنها برخورد کند.

استاندار سمنان بابیان اینکه شرایط اقتصادی امروز جامعه به‌گونه‌ای است که فضا برای صنعتگران قابل رصد دقیق نیست، ابراز داشت: از سویی دیگر تشدید فشارهای اقتصادی، تحریم‌ها و تورم، موجب ایجاد مشکلات در بازپرداخت تسهیلات اعطایی بانک‌ها خواهد شد که می‌تواند منجر به صدور احکامی شود که تولید را تحت تأثیر قرار دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در برخی موارد دستگاه قضایی حکم به توقیف اموال می‌کند که این موضوع به معنای بیکاری کارگران و ایجاد نارضایتی است پس ما ضمن احترام به حرمت قانون، از دستگاه قضایی می‌خواهیم که ضمن مساعدت در این خصوص، تلاش کنند تا در حوزه تولید از قضات متخصص این حوزه بیشتر استفاده شود.

آشناگربا تاکید بر اینکه دستگاه قضایی موانع تولید را شناسایی و در راستای رفع آن همکاری کند، ادامه داد: سال‌ها است که محور اصلی سخنان مقام معظم رهبری مسائل اقتصادی و رونق تولید است و ایشان همواره شناسایی و رفع این موانع در حوزه تولید را به‌عنوان راهکار اساسی این مشکل معرفی کردند.

استاندار سمنان بابیان اینکه در حوزه قضایی استان نهایت همکاری با صاحبان صنایع ارائه می‌شود، ابراز داشت: اما در برخی پرونده‌های مشترک با استان‌های دیگر نیاز به مساعدت بیشتر و تعامل دستگاه قضا با تولیدکنندگان این استان هستیم که بنا بر درخواست و پیشنهاد صنعتگران از دادستان کل کشور می‌خواهیم در سفرهای استانی خودنشست‌های تخصصی با صاحبان صنایع و تولیدکنندگان نیز داشته باشند.

آشناگر در ادامه تصریح کرد: اگر قرار است به دلیل بدهی‌ها، توقیفی صورت گیرد، حداقل مرکز و خطوط اصلی تولید کارخانه‌ها توقیف نشوند، چراکه یکی از رسالت‌های اصلی همه ما حفظ تولید و اشتغال است.

استاندار سمنان افزود: معمولاً در دادگاه و محاکم حوادث کارگری، مدیران عامل صنایع دعوت می‌شوند و این در حالی است که صاحبان صنایع درخواست دارند تا زمینه‌ای محقق شود که از وجود وکلای صنعتگران و تولیدکنندگان در این‌گونه محاکم استفاده‌شده و مدیر فرصت بیشتری برای رسیدگی به امور تولید و اشتعال بیابد.

وی تصریح کرد: در حوزه قضایی استان سمنان کوچک‌ترین مشکلی نداریم و قضات با صاحبان صنایع نهایت همکاری را دارند.

آشناگر ضمن قدردانی از دادستانی و خدمات دادستان سابق عمومی و انقلاب مرکز استان سمنان اظهار کرد: دادستان آسیابی حامی قدرتمندی برای اجرای سیاست‌های کلی دولت در استان سمنان بود و مجموعه اعضای شورای تأمین استان شاهد خدمات خوب او بوده‌اند.

وی تصریح کرد: این خدمات موجب شد تا استان سمنان امن، شمار جرائم پایین و شاخص جرم اندک باشد و مجموعه این اقدامات موجب توسعه استان خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار