دادستان کل کشور:

حجاب و عفاف دستاویزی برای رسیدن به مطامع و خواسته‌های دشمن شده است

سمنان (پانا) - حجت الاسلام منتظری گفت: امروز مسئله حجاب و عفاف دستاویزی برای رسیدن به مطامع و خواسته‌های دشمن شده و آنها با انواع اقدامات تلاش دارند تا با بهره مندی از این مسئله، فرهنگ غربی را در کشور رواج دهند که باید مراقب باشیم.

کد مطلب: ۹۲۲۰۴۵
لینک کوتاه کپی شد
حجاب و عفاف دستاویزی برای رسیدن به مطامع و خواسته‌های دشمن شده است

حجت الاسلام محمدجواد منتظری، در مراسم معارفه دادستان مرکز استان سمنان با بیان اینکه اولین و مهمترین وظیفه ی ما آن است که در خدمت مردم باشیم، گفت: نعمت خداوند وقتی متوجه ی انسان بشود، زمینه خدمت به مردم برای آن فرد فراهم می گردد، بنا بر فرمایش امیر مومنان(ع) اگر کسی در خدمت به مردم احساس خستگی نموده و این احساس در عمل او نشان داده شود، زمینه خدمت از وی بازستانده می شود.‌

دادستان کل کشور اضافه کرد: دادستان دو وظیفه مهم دارد نخست آنکه برای کسانی که نزد وی آمده و طرح شکایت نموده و تقاضای رسیدگی دارند، وظیفه دارد احقاق حق نموده و حق را بازستاند و وظیفه ی دوم دفاع از حقوق عمومی است.

وی با تاکید براینکه که دستگاه قضائی و نیروی انتظامی در مقابله با بد حجابی کوتاه نیامده اند، گفت: تمام تلاش خود را در مبارزه با بی‌بند و باری در جامعه ارائه خواهد کرد.

دادستان کل کشور گفت: دلایلی داریم که دشمن با تضعیف بحث حجاب و عفاف قصد گرفتار کردن جوانان و زنان ما را دارد که قطعاً نیروی انتظامی و مردم اجازه نخواهند داد که عده قلیلی فرهنگ حجاب و عفاف را زیر سئول برده و تضعیف کند.

وی ضمن بیان اینکه احقاق حق مردم یکی از مهمترین رسالت‌های یک دادستان است، ابراز کرد: دفاع از حقوق عمومی دیگر وظیفه اصلی یک دادستان را می‌سازد که در جامعه بسیار اهمیت دارد.

منتظری افزود: در برخی حوزه‌ها و در زمینه حقوق عمومی متاسفانه شاهد هستیم که برخی تجاوزها صورت گرفته است، برای مثال تعدی به حقوق عمومی چون زمین‌خواری، حریم رودخانه‌ها، تجاوز به بستر رود و ده ها مورد دیگر که این امر شایسته نیست و باید با آن برخورد شود.

دادستان کل کشور با بیان اینکه مجلس وظیفه دارد تا قانون حقوق عمومی را به‌سرعت تصویب و زمینه را برای برخورد با متجاوزان حقوق عمومی فراهم کند، تاکید داشت: اگر ما به وظایف خود عمل می‌کردیم، بی‌شک بسیاری از وقایع و حوادث پیش آمده در ماجرای سیل اخیر در برخی استان‌های کشور را شاهد نبودیم.

وی تاکید کرد: از دستگاه‌های اجرایی انتظار داریم در مسائلی که منافع آن به عامه مردم باز می‌گردد مساعدت و همکاری بیشتری را اعمال کنند.

منتظری با بیان اینکه دستگاه قضائی در راستای تحقق خواست مقام معظم رهبری و رفع مشکلات دولت و به ویژه حوزه‌های اقتصادی و صنعت پای کار است، ابراز داشت: اگر بعضاً کوتاهی شکل گرفته مسئولان اجرایی کشور آن را از ما بخواهند.‌

دادستان کل کشور افزود: از دو سال پیش از دادستان‌ها و رؤسای دادگستری‌ها خواستیم که برای رفع مشکلات تولید در کشور جلساتی را برگزار و مساعدت لازم را ارائه کرده و از سوی دیگر در مسائل و مشکلات حقوقی کارخانجات و صنایع، دستگاه قضائی ضمن رعایت حقوق بانک تسهیلات دهنده و پیگیری حقوق آن مجموعه، باید تلاش کند تا چرخ کارخانجات از حرکت نایستد.

وی همچنین بابیان اینکه سپرده‌های مردمی ۹۷ درصد کل سرمایه یک بانک را در برمی‌گیرند حال‌آنکه سهم دولت نهایتاً سه تا چهار درصد است، ابراز کرد: وقتی بانکی به یک کارخانه تسهیلات میلیاردی می‌دهد باید در نظر داشت که بانک‌ها از سرمایه‌های مردم به این کارخانه وام داده‌اند در نتیجه اگر این کارخانه نتواند وام را پرداخت کند، آن‌سوی سکه نیز باز مردم متضرر می‌شوند.

منتظری بیان کرد: البته باید گفت حمایت از تولید یکی از محورهای مورد تأکید دستگاه قضایی است و لذا معتقدیم که چرخ کارخانه نباید بخوابد هرچند باید به‌گونه‌ای عمل کرد که منافع بانک وام‌دهنده و واحدهای تولیدی وام‌گیرنده نیز رعایت شود و درنتیجه موضوع اقتصادی و رسالت دادستانی دراین‌بین موضوعی پیچیده و دشوار است.

دادستان کل کشورافزود: امروز دشمنان ما با ابزار مختلفی چون رسانه‌ها، فضای مجازی و حتی برخی روزنامه‌ها دشمنی‌هایشان را درزمینهٔ اقتصادی و فرهنگی تشدید کرده‌اند و برای این حملات علیه کشورمان از هیچ کوششی نیز دریغ نمی‌ورزند لذا باید بیش از هر زمان هوشیار بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار