در گفت‌وگو با پانا مطرح شد

مدیر برگزاری برنامه استعدادیابی «هزارصدا»: قرار نبود ستاره معرفی کنیم

تهران (پانا) –مدیر برگزاری برنامه استعدادیابی «هزارصدا» رویکرد این برنامه را انتقادی عنوان می‌کند که به هیچ وجه ادعایی در زمینه آموزش شرکت‌کنندگان ندارد.

کد مطلب: ۹۲۲۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
مدیر برگزاری برنامه استعدادیابی «هزارصدا»: قرار نبود ستاره معرفی کنیم

آرش نصیری، بنیانگذار و مدیر برگزاری برنامه استعدادیابی موسیقی «هزار صدا»، در گفت‌وگو با خبرنگار پانا درباره برگزاری این برنامه در استان‌های کشور و حضور اساتید و داوران این برنامه در شهرستان‌ها گفت: طی سال‌های اخیر که برنامه «هزارصدا» در تهران برگزار می‌شود، شرکت‌کنندگان بسیاری از شهرستان‌های مختلف داشتیم که ایده گسترش برنامه را ایجاد کرد. امسال برای اولین بار این برنامه در استان گلستان شهر گرگان برگزار می‌شود و در ادامه شاهد حضور داوران «هزارصدا» در شهرهای آمل، رشت، اصفهان و تبریز خواهیم بود.

وی افزود: برنامه گرگان روز 13 تیرماه در این شهر برگزار می‌شود و محمدعلی بهمنی به عنوان کارشناس ترانه و شعر، در کنار سه موزیسین مطرح خشایار اعتمادی، بهروز صفاریان و فرشاد حسامی آثار و اجراهای خوانندگان جوان استان گلستان را نقد و بررسی کرده و نفرات برگزیده را معرفی خواهند کرد. پس از برنامه گرگان، هر ماه یک برنامه هزارصدا در یکی از شهرستان‌های میزبان برگزار خواهد شد.

مدیر برگزاری برنامه استعدادیابی «هزارصدا» با اشاره به این مطلب که طبق روال برنامه‌های «هزارصدا» شرکت‌کنندگان در دو بخش موسیقی پاپ و موسیقی اصیل ایرانی آثار خود را اجرا می‌کنند افزود: داوران برنامه‌های شهرستان‌ها همان داوران تهران هستند، ولی با توجه به اینکه کارشناس شعرو ترانه بهتر است به زبان محلی منطقه آشنایی داشته باشد، در هر برنامه از چهره‌های شاخص موسیقی منطقه برای حضور در جمع داوران «هزارصدا» دعوت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: البته ما قصد نداریم برنامه‌ را به سمت موسیقی محلی ببریم ولی باتوجه به اینکه ممکن است است اشعار محلی در ترانه‌ها استفاده شود، ترجیحا یکی از اساتید آشنا به زبان محلی منطقه موردنظر به برنامه دعوت خواهد شد. در برنامه استان گلستان هم آقای خشایار اعتمادی خواننده موسیقی پاپ از داوران «هزارصدا» متولد گرگان و آشنا به زبان و موسیقی استان گلستان حضور دارند.

نصیری در ادامه درباره عملکرد «هزارصدا» در کمک به شکوفایی استعدادای موسیقی و تفاوت آن با سایر برنامه‌های استعدادیابی از جمله بعضی برنامه‌های تلویزیون‌های ماهواره‌ای گفت: از اول هم قرار نبود ستاره معرفی کنیم. ما کارشناس‌هایی در بخش شعر، آهنگسازی و خوانندگی داریم که نظاره‌گر کار خوانندگان و گروه‌های موسیقی هستند و بعد از اجرای هر اثر درباره آن نظر می‌دهند.

وی ادامه داد: ما سعی کردیم جایی میان مارکت (بازار) و موسیقی هنری حرکت کنیم؛ یعنی سلیقه‌های مختلف هنری را در نظر بگیریم و به علاقه‌مندان کمک کنیم خلاقیت‌های‌شان را شکوفا کنند. علاوه بر آن تجربه حضور روی صحنه می‌تواند خواننده را به درک تازه‌ای از کار برساند؛ که بنا به گفته بسیاری از هنرمندان جوان یک بار اجرا در مقابل استادان می‌تواند از یک سال کلاس رفتن مفیدتر باشد.

داعیه آموزش نداریم

مدیر «هزارصدا» درباره رویکرد برنامه در شناسایی و پرورش استعدادهای موسیقی گفت: ما داعیه آموزش نداریم. ماهیت کار ما انتقادی و از جنس راهنمایی و مشاوره است. شرکت‌کنندگان برنامه «هزارصدا» هم کسانی هستند که همین حالا خواننده‌اند؛ نه کسانی که آرزوی خواننده شدن دارند. خواننده هم باید خود صاحب اثر باشد و اجازه ندارد آثار خوانندگان دیگر را در برنامه اجرا کند. شرکت‌کنندگان این برنامه از مرحله «تقلید» گذشتند و به مرحله «خلق» رسیدند.

برنامه استعدادیابی «هزارصدا» با شرکت خوانندگان موسیقی پاپ و موسیقی اصیل ایرانی، با حضور چهره‌های شاخص موسیقی کشور در حوزه‌های آهنگسازی، ترانه‌سرایی و خوانندگی برگزار می‌شود. موزیسین‌هایی چون فریدون شهبازیان، کیوان ساکت، بهروز صفاریان در بخش آهنگسازی، عبدالجبار کاکایی، محمدعلی بهمنی در بخش شعر و ترانه و حسام‌الدین سراج، صدیق تعریف، هنگامه اخوان، داوود آزاد، حمید حامی، وحید تاج بنیامین بهادری، محمد معتمدی، مانی رهنما و نیما مسیحا در بخش خوانندگی از جمله داوران حاضر در برنامه «هزارصدا» طی دو سال اخیر هستند.

گفت‌وگو: عاطفه بزرگ‌نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار