فرماندار اسلامشهرتاکیدکرد: ضرورت نظارت بر فعالیت کانال های خبری درفضای مجازی

اسلامشهر(پانا) - فرماندار شهرستان اسلامشهر خواستار ارائه آموزش قوانین و مقرارت فعالیت در فضای مجازی به کاربران این حوزه بویژه ادمین های کانال های خبری شد.

کد مطلب: ۹۲۱۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
فرماندار اسلامشهرتاکیدکرد: ضرورت نظارت بر فعالیت کانال های خبری درفضای مجازی

مسعود مرسلپور در جلسه کمیسیون نظارت بر فضای مجازی شهرستان اسلامشهراظهار داشت: با توجه به استفاده طیف گسترده ای از اعضای جامعه از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و تاثیرگذاری بالای آن، برنامه ریزی جهت رصد و نظارت مستمر بر فعالیت‌هایی که در این فضا صورت می گیرد، امری اجتناب ناپذیر است.

او با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص اهمیت فضای مجازی و ضرورت حضور آگاهانه و هوشمندانه جوانان برای مقابله با اهداف سوء دشمنان کشور در این فضا افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که بسیاری از مجرمان و تبهکاران جهت انجام اقدامات مجرمانه خود از بستر فضای مجازی استفاده می کنند و همه باید تلاش کنیم تا با ارائه آموزش های لازم به خانواده ها، جوانان و نوجوانان درباره نحوه استفاده مطلوب از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، میزان آسیب هایی که از این طریق متوجه افراد می شود را کاهش دهیم.

فرماندار اسلامشهر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فعالیت کانال‌های خبری در فضای مجازی گفت: در کنار فعالیت مثبت و موثر تعدادی از کانالهای خبری که به درستی مشغول فعالیت هستند، شاهد فعالیت برخی کانال‌ها نیز هستیم که با انتشار مطلب مغرضانه، کذب و دروغ فضای جامعه را ملتهب می کنند.

او با بیان اینکه تمامی افرادی که با راه اندازی کانال خبری در فضای مجازی مشغول فعالیت هستند باید شناسایی شده و در اداره فرهنگ و ارشاد تشکیل پرونده دهند ادامه داد: بزودی جلسه ای آموزشی برای ادمین‌های این کانالها برگزار خواهد شد تا آموزش‌های لازم به این افراد ارائه شود.

مرسلپور تصریح کرد: از فعالیت کانال‌های خبری که هویت گردانندگان آن مشخص نیست و همینطور کانال‌هایی که به دنبال برهم زدن آرامش شهرستان هستند، جلوگیری خواهد شد.

/خبرنگار: ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار