هموار سازی باند فرود هواپیماهای اطفای حریق توسط اداره منابع طبیعی شهرستان رستم

شیراز(پانا)-به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی فارس در راستای انجام عملیات هوایی اطفای حریق 5/7 هکتار از مسیر پروازی هواپیماهای سم پاشی جهاد کشاورزی به همت اداره منابع طبیعی شهرستان رستم و با همکاری ادارات شهرداری و اداره راه و حمل و نقل جاده ای هموار سازی و تسطیح شد.

کد مطلب: ۹۲۱۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد
هموار سازی باند فرود هواپیماهای اطفای حریق توسط اداره منابع طبیعی شهرستان رستم

مسعود گودرزی رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رستم گفت:به منظور آمادگی و افزایش ایمنی مسیر فرود هواپیماهای سم پاش و آب پاش و نیاز شدید بهباند فرود بالگردها در زمان وقوع حریق های احتمالی عرصه های منابع طبعی بخش دشمن زیاری شهرستان ممسنی مسیر باند علف زنی و تسطیح شد.

وی گفت: با توجه به شرایط کنونی و تراکم زیاد پوشش مرتعی و نیز رویش انبوه پوششهای گیاهی و علف های یکساله احتمال بروز حریق در مسیر باند این فرودگاه نیاز است که با نزدیک شدن به فصل گرما مراقبت های لازم در جهت پیشگیری از وقوع آتش سوزی در این مسیر انجام شود.گودرزی افزود:با برنامه ریزیهای انجام گرفته پوشش گیاهی در طول این مسیر و در دوطرف باند فرودگاه سم پاشی جهاد کشاورزی شهرستان رستم هرس و هموار گردید.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان رستم با بیان اینکه با این اقدام علاوه بر ایمن سازی مسیر فرود هواپیماهای آبپاش میتوان از آن در راستای انجام عملیات سم پاشی و مقابله با هجوم ملخ ها به اراضی جنگلی نیز استفاده کرد.وی اظهار داشت: آماده سازی و ایمنی پرواز هواپیماهای مستقر در این باند قبل از وقوع آتش سوزی نقش بسزایی در جهت جلوگیری از خسارات به منابع ارزشمند ملی دارد.

وی تصریح کرد: هلی برن نیروها به مناطق صعب العبور در عملیات‌های امدادی حریق در عرصه های منابع طبیعی و نیز استفاده از خدمات بالگردها برای مقابله با آتش سوزی‌های دیگر اراضی جنگلی در شهرستان ممسنی بدلیل نزدیکی آن به شهرستان رستم از جمله اهداف مهم این اقدام است.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط کنونی و افزایش دمای هوای و احتمال بروز حریق های متعدد در عرصه های طبیعی شهرستان رستم این هواپیماها در فرودگاه مستقر بوده و در صورت نیاز ازآنها استفاده خواهد شد.

گفتنی است:باند فرودگاه سم پاشی جهاد کشاورزی شهرستان رستم به طول 910 متر و عرض 87 متر در 160 کیلومتری شمال غرب مرکز استان قرار دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار