جشنواره "پنجره" به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در شیراز برگزار می‌شود

شیراز(پانا)-رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز از برگزاری جشنواره "پنجره" به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در شیراز خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۱۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره "پنجره" به مناسبت هفته مبارزه با مواد مخدر در شیراز برگزار می‌شود

به گزارش اداره ارتباطات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، ابراهیم گشتاسبی‌راد با اعلام این خبر گفت: خانواده‌های درگیر اعتیاد از جمله مخاطبان این جشنواره هستند.
وی با بیان اینکه طی یک ماه برنامه‌های فرهنگی به این خانواده‌ها آموزش داده شده است، تصریح کرد: محصولات فرهنگی و هنری تولید شده حاصل از این آموزش‌ها در جشنواره به نمایش در می‌آید.
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری شیراز درباره انتخاب عنوان "پنجره" برای این جشنواره بیان کرد: در قالب این طرح پنجره‌ای رو به سوی الگوهای جدید فراغت برای خانواده‌هایی که یک یا چند عضو درگیر اعتیاد دارند باز می‌شود.
گشتاسبی‌راد خاطرنشان کرد: هنرهایی به خانواده‌ها آموزش داده شده است که افراد می‌توانند به عنوان فعالیت جدی انجام دهند و مولفه جدید سبک زندگی را وارد زندگی خود کنند.
سارا همت، معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز، نیز درباره جزئیات برگزاری این جشنواره اظهار کرد: نمایشگاه نقاشی کودکان و نوجوانان با عنوان "امید کودک" روزهای ۲۵ و ۲۶ خردادماه در نگارخانه آبگینه برگزار می‌شود و شهروندان می‌توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از آثار نقاشی کودکان بازدید کنند.
وی با اشاره به برگزاری دوره آموزش فوتبال برای نونهالان، گفت: ۲ تیم نهایی ۲ تیرماه ساعت ۱۷ در زمین چمن مصنوعی ورزشگاه حافظیه به مصاف هم می‌روند و کاپ قهرمانی و مدال‌های تیم برتر همراه با موسیقی و برنامه‌های شاد اهدا می‌شود.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه تعدادی از عکاسان شیراز به صورت داوطلبانه در حوزه اعتیاد و انعکاس این واقعیت تلخ جامعه فعالیت دارند تا نسبت به این موضوع در جامعه حساسیت ایجاد کنند، عنوان کرد: نمایشگاهی از آثار این عکاسان با عنوان امید جوان روزهای ۲۷ و ۲۸ خردادماه در نگارخانه آبگینه برپا می‌شود و علاقمندان می‌توانند از ساعت ۱۷ تا ۲۲ از این نمایشگاه بازدید کنند.
همت بیان کرد: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی الگوهای سلامت اجتماعی و زندگی شاد و نشان دادن آنها است و موضوع نمایشگاه‌های عکس جوان و ورزش، جوان و تولید، جوان و نشاط اجتماعی است.
به گفته وی آئین پایانی این جشنواره ۵ تیرماه ساعت ۱۷ در تالار آزادی برگزار می‌شود و پیش از این مراسم، همایش آموزشی برای خانواده‌های درگیر اعتیاد برگزار خواهد شد و در اختتامیه نیز از ۵ عکاس مشارکت کننده در برگزاری نمایشگاه و کودکان شرکت کننده در برگزاری نمایشگاه نقاشی و همچنین گروه سرود ترنم، متشکل از خانواده‌های درگیر اعتیاد تجلیل خواهد شد.
این جشنواره با همکاری سازمان مردم نهاد ترنم زیبای محبت اجرا می شود است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار