مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: در شرایط کنونی، امیدآفرینی در بین دانش آموزان از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

تبریز (پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی گفت: با توجه به هجمه های فرهنگی و تبلیغی دشمن برای مایوس کردن جوانان و نوجوانان، در حال حاضر، امیدآفرینی در بین دانش آموزان و افزایش انگیزه تحصیل در نوجوانان از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

کد مطلب: ۹۲۱۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی: در شرایط کنونی، امیدآفرینی در بین دانش آموزان از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است

جعفر پاشایی در مراسم تجلیل از برگزیدگان سومین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی استان در خانه معلم شماره یک تبریز بیان کرد: آموزش و پررورش در کنار وظایف ذاتی خود در جهت فرهنگ سازی در حوزه های مختلف و ارتقاء سلامت عمومی جامعه تلاش می کند.

وی ادامه داد: هر کشوری که می خواهد در راستای سلامت روحی و جسمی مردم برنامه ریزی کند از حوزه تعلیم و تربیت شروع می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان تصریح کرد: علی رغم تمامی محدویت های منابع مالی، خوشبختانه دولت توجه ویژه ای به دو حوزه مهم آموزش و پرورش و بهداشت و سلامت دارد.

پاشایی در ادامه، امنیت و سلامت را دو موضوع مهم در هر جامعه ای عنوان کرد و ادامه داد: امنیت روحی و روانی دانش آموزان برای ما متولیان آموزش و پرورش خیلی مهم است و اگر نتوانیم در این زمینه موفق عمل نکنیم به وظیفه ذاتی خود عمل نکرده ایم.

وی بر نقش سفیران سلامت دانش آموزی در خود مراقبتی و حفظ محیط زیست تاکید کرد و گفت: با توجه به هجمه های فرهنگی و تبلیغی دشمن برای مایوس کردن جوانان و نوجوانان، در حال حاضر، امیدآفرینی در بین دانش آموزان و افزایش انگیزه تحصیل در نوجوانان از اولویت های اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است و سفیران سلامت دانش آموزی و معلمان و محتوای کتب درسی نقش مهمی در این راستا دارند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان در بخش دیگری از سخنان خود بر آموزش دانش آموزان در حوزه های مختلف تاکید کرد و گفت: تجربه نشان داده است که هر جا ما به نوجوانان اطلاعات داده و آن ها را آگاه کرده ایم، موفق تر بوده ایم.

پاشایی در ادامه با بیان این که تعلیم و تربیت کار زمان بری است و دفعتا جواب نمی دهد، ادامه داد: سختی کار موقعی است که ما تلاش داریبم تا نوجوان را در مسیر تعلیم و تربیت قرار دهیم و قتی در این مسیر قرار گرفت کار به مراتب آسان تر می شود.

وی افزود: از ابزارهای روز دنیا بر ای تعلیم و تربیت استفاده کنیم و برای حرکت رو به جلو برای خود برنامه داشته باشیم.

یک سوم جمعیت بالای 30 سال کشور مبتلا به بیماری فشار خون بالا هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این مراسم با بیان این که کار فرهنگ سازی در جامعه کار پرزحمتی است و نیاز به زمان دارد، گفت: اگر بخواهیم موضوعات مختلف مرتبط با سلامت همچون خودمراقبتی و رفتارهای سالم را در جامعه تثبیت کنیم چاره ای نداریم جز این که از مدارس این کار را شروع کنیم.

عباسعلی درستی در بخش دیگیر از سخنان خود با اشاره به اجرای طرح کسیبج ملی کنترل فشار خون گفت: این طرح از 18 خرداد ماه تا 15 تیز ماه در سراسر کشور برگزار مخی شود و تاکنون استان آرذبایجان شرقی در میزان مشارکت مردم رتبه چهارم کشوری را کسب کرده است.

وی افزود: یک سوم جمعیت بالای 30 سال کشور مبتلا به بیماری فشار خون بالا هستند و اکثر این افراد نیز از بیماری خود اطلاع ندارند چون این بیماری در ابتدا بدون علایم است و یا برخی نیز خطر این بیماری را جدی نمی گیرند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تبریز تصریح کرد: متاسفانه شیوع این بیماری بالا و یکی از عوامل اصلی مرگ و میر در دنیا است لذا از عموم جامعه می خواهم در این طرح شرکت کنند و در اطلاع رسانی نیز تلا ش کنند.

درستی ادامه داد: افراد می توانند به پایگاه های سیار و بیمارستان ها و مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند و از آموزش های لازم برخوردار شوند و برای همیشه تحت مراقبت سیستم قرار بگیرند.

110 هزار دانش آموز استان سفیر سلامت هستند

رییس اداره سلامت آموزش و پرورش استان نیز در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان کرد: 110 هزار دانش آموز استان در مقاطع مختلف تحصیلی و مدارس روستایی و شهری سفیر سلامت هستند.

داریوش حکیمی ادمه داد: سومین جشنواره سفیران سلامت دانش آموزی استان از اول مهر ماه در موضوعات تغذیه سالم، خود مراقبتی و آلاینده های زیست محیطی آغاز به کار کرد.

وی افزود: در این جشنواره دانش آموزان دوره اول ابتدایی در بخش نقاشی، دوره دوم ابتدایی در بخش انشاء، دوره اول متوسطه در بخش داستان نویسی، دوره دوم متوسطه در بخش عکاسی و مراقبان سلامت مدارس در بخش عکاسی و فیلم کوتاه شرکت کردند و از 67 اثر دریافتی و داوری در سه مرحه 19 نفر از دانش آموزان استان به مرحله کشوری که در شهریور ماه برگزار می شود راه یافتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار