سرنوشت نهایی طرح ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزی تهران

تهران (پانا) – عباس باستانی در نشست مدیران سازمان دانش آموزی تهران با تاکید بر اهمیت عملکرد شفاف سازمان در زمینه طرح ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان از مدیران خود خواست تا با ثبت تمامی فعالیت های شان در سامانه ملی نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان از دانش آموز و خانواده های شان حمایت کنند.

کد مطلب: ۹۲۱۹۵۰
لینک کوتاه کپی شد
سرنوشت نهایی  طرح ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش  آموزی تهران

نشست مدیران سازمان دانش آموزی تهران در محل سازمان دانش آموزی تهران با حضور عباس باستانی، رییس سازمان دانش آموزی تهران، مجتبی صیادیان، نماینده اتحادیه پوشاک تهران، عسگرفیروزمند، معاون سازمان دانش آموزی تهران و مدیران سازمان ها در مناطق تهران تشکیل شد.
باستانی ضمن تشکر از مدیران سازمان دانش آموزی تهران جهت همراهی در برگزاری سالگرد تاسیس سازمان دانش آموزی در شهر تهران گفت: سال 98 با سیلی شروع شد که باعث اندوه همه شد اما برنامه سیل مهربانی که به همت سازمان دانش آموزی برگزار شد فضایی برای طنین اندازی مهربانی در سطح شهر تهران فراهم کرد.
مدیران و مربیان پیشتاز همت کردند و با فعالیت شان در مناطق زحمت جمع آوری هدایای غیر نقدی را کشیدند و حتی برخی با حضور در مناطق سیل زده مرهمی بر درد سیل زدگان شدند.
باستانی افزود: در سال 98 تلاش سازمان دانش آموزی بر معرفی بیشتر و بهتر فعالیت های این سازمان است. سازمان دانش آموزی مختص گروه خاصی نیست و فراتشکیلاتی است زیرا این سازمان تنها نهادی است که از دل آموزش و پرورش بیرون آمده است و از این جهت تمامی گروه های دانش آموزی را در بر می گیرد.
باستانی با اشاره به اصل مهم چگونه با دیگران زندگی کردن، گفت: این مساله باید سرفصل آموزش های مربیان پیشتاز قرار گیرد تا در کنار آن 12 منشی که در اصول سازمان دانش آموزی مورد توجه است بتوانیم مهارت های زندگی جمعی را به دانش آموزان مان منتقل کنیم.
در این نشست در ارتباط با طرح ساماندهی و نظارت بر تهیه و توزیع لباس فرم دانش آموزان گفتگو شد و مدیران سازمان دانش آموزی دغدغه های شان را بیان کردند.
عباس باستانی با اشاره به مصوبات وزارت آموزش و پرورش در ماه اسفند گفت: این موضوع بصورت رسمی به سازمان دانش آموزی ابلاغ شده است و در همین ارتباط ماه اردیبهشت در وزاتخانه ستادی تشکیل شد و شیوه نامه ای تنظیم شد و به استان ها و از آنجا به مناطق ارسال شد.
باستانی با اشاره به مکاتبات و مذاکراتی که با وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین اتحادیه پوشاک انجام شد افزود: بعد از برگزاری جلسات مختلف مقرر شد در شهر تهران اتحادیه پوشاک به نمایندگی از اصناف طرف مذاکره سازمان دانش آموزی قرار گیرد و در نهایت یکی از توافقات انجام شده با اتحادیه پوشاک تهران این بود که اسامی واحدهای تولیدی مجاز در اختیار سازمان دانش آموزی قرار داده شود.
رییس سازمان دانش آموزی با تاکید بر شفاف سازی این طرح با کمک سامانه افزود: برای ساماندهی لباس فرم دانش آموزی سامانه ای راه اندازی شده است و در اختیار مدیران سازمان در مناطق قرار گرفته است تا از این به بعد در نهایت شفافیت فعالیت ساماندهی لباس فرم را انجام دهند.

رییس سازمان دانش آموزی با اشاره به آخرین جلسه تشکیل شده در محل اداره کل تهران افزود: موضوع نظارت و توزیع لباس فرم دانش آموزی در کمیته خوداتکایی مطرح شد و مقرر شد سازمان دانش آموزی مسئولیت نظارت و اجرا را بدون هیچکونه برداشت و منفعت مالی انجام دهد.
در این نشست مجتبی صیادیان، نماینده اتحادیه پوشاک تهران ضمن گفتگو با مدیران سازمان دانش آموزی و شنیدن دغدغه های آنها گفت: اتحادیه پوشاک تهران بنا به وجاهتی قانونی که از اتاق اصناف دریافت کرده است تفاهم نامه ای با سازمان دانش آموزی توافق کرده و سعی می شود در همان راستا به ساماندهی لباس فرم دانش آموزی پرداخته شود.
وی با اشاره به این موضوع که اگر در همین سال اول مدیران سازمان در مناطق بخوبی کارشان را پیش نبرند سال آینده با مشکلات جدی تری روبرو خواهند بود، بر همکاری با تولیدی های قانونی و مجاز تاکید کرد.
صیادیان گفت: صنعت پوشاک جزو صنایع اشتغال زا در ایران است و با توجه به اهمیت حمایت از تولیدکننده ایرانی از همه مدیران می خواهم که با تولیدی های مجازی که مجوز دارند و مالیات می دهند و برای تولیدشان هزینه پرداخت کرده اند قرارداد بسته شود تا در سال تولید ملی بتوانیم به تولیدکنندگان داخلی کمک کنیم.

صیادیان با اشاره به توافق اتحادیه پوشاک و سازمان دانش آموزی تهران مبنی بر برگزاری نمایشگاه پوشاک دانش آموزی در فصل تابستان گفت: قرار شد در فصل تابستان نمایشگاهی با حضور تولیدکننده های ایرانی تشکیل شود تا مدیران مناطق و مدارس با حضور در اینم نمایشگاه ضمن ارتباط مستقیم با تولیدکنندگان تهرانی بصورت علمی و حرفه ای با موضوع پارچه و پوشاک آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار