پرونده ثبت ملی مراسم سنتی چومچه خاتون در حال تدوین است

اردبیل (پانا) - معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی اردبیل گفت: پرونده ثبت ملی مراسم سنتی چومچه خاتون در حال تدوین است.

کد مطلب: ۹۲۱۹۴۸
لینک کوتاه کپی شد
پرونده ثبت ملی مراسم سنتی چومچه خاتون در حال تدوین است

صغری فرشی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اردبیل گفت: چومچه خاتون از مراسمات سنتی و کهن منطقه شهرستان کوثر می‌باشد و پرونده ثبت ملی این مراسم سنتی در حال تدوین است.

او تصریح کرد: چومچه خاتون از مراسمات سنتی و کهن منطقه شهرستان کوثر می‌باشد و پرونده ثبت ملی این مراسم سنتی در حال تدوین است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بیان کرد: هر قسمتی از استان اردبیل که تاکنون کمتر دیده شده و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های آن کمتر معرفی شده است باید از این به بعد بیشتر معرفی شود و این مساله در اولویت‌های گردشگری امسال ما قرار دارد.

فرشی تصریح کرد: در این راستا برنامه‌های خوبی برای معرفی جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان کوثر داریم که اجرای این برنامه‌ها نیازمند حمایت مسوولان شهرستانی است.

او ادامه داد: نامگذاری امسال به عنوان سال رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری تکلیف ما را برای تلاش بیشتر برای توسعه گردشگری در استان سنگین‌تر نموده است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل اضافه کرد: گردشگری به عنوان یکی از درآمدزاترین شاخه‌های اقتصاد غیر نفتی می‌تواند راهگشای بسیاری از مشکلات موجود در استان باشد.

فرشی بیان داشت: اجرای طرح زمستان بیدار در سال گذشته به خوبی نشان داد که می‌توان از قابلیت‌های فصول مختلف برای جذب گردشگر در استان استفاده نمود.

او با اشاره به نقش رسانه‌ها در معرفی پتانسیل‌های استان در حوزه گردشگری تاکید کرد: رسانه‌های استان اردبیل در این مدت کمک بسیاری در شناساندن جاذبه‌های تاریخی و طبیعی استان اردبیل در سطح ملی و حتی بین المللی داشتند و ما قدردان زحمات آن‌ها هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار