افزایش ۱۰ سالن به پردیس سینمایی ملت

تهران (پانا) - مدیرعامل موسسه تصویر شهر در نشست خبری هفتمین جشنواره فیلم شهر از افزایش ۱۰ سالن به پردیس سینمایی ملت خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۱۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
افزایش ۱۰ سالن به پردیس سینمایی ملت

به گزارش تسنیم، نشست خبری هفتمین جشنواره بین المللی فیلم شهر و موسسه تصویر شهر با حضور هاشم میرزاخانی و جمعی از داوران هیات انتخاب جشنواره در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

هاشم میرزاخانی دبیر جشنواره فیلم شهر با اشاره به اهداف برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره هفتم با شعار شهروند مسئول، شهر سالم کار خود را آغاز کرد تا بتواند به ارائه الگوی مناسب در زیست شهری برسد. در این راستا از دی ماه سال 97 دبیرخانه کار خود را آغاز کرد و در این مدت 4241 اثر به دبیرخانه ارسال شد. این آثار در 5 بخش جشنواره حضور دارند. این آثار توسط هشت هیأت انتخاب مورد بررسی قرار گرفت و در نهایت 128 اثر در بخش ملی و 31 اثر در بخش بین‌الملل انتخاب شدند.

هاشم میرزاخانی درباره بخش‌های مختلف این جشنواره گفت: در بخش بین‌الملل کشورهای مختلفی در جشنواره حضور دارند که ما از بین آثار آنها تلاش کردیم بهترینها را انتخاب کنیم و در نهایت از 114 کشور حاضر هند، آمریکا، اسپانیا و برزیل بیشترین فیلم‌ها را برای ما ارسال کرده‌اند. البته در بخش های مختلف جشنواره داوران در انتخاب فیلم‌ها ما را یاری کردند که پیش از این نام این اعضا در اخبارجداگانه اعلام شده است.

وی افزود:‌ امسال جدای از بخش فیلم سریالهای مختلفی هم مورد داوری قرار گرفتند چرا که سریال در دنیا امروز تاثیر زیادی بر مخاطبان داشته است.

دبیر این جشنواره تصریح کرد: در کنار بخشهای مرسوم جشنواره بخش دیگری تدارک دیده شده بود با نام «محله» که در این بخش شهروندان مشارکت داشتند و به تولید اثر پرداختند. البته برای این بخش کارگاههای آموزشی تدارک دیده شده بود که با حضور جوانان و در 13 منطقه تهران برگزار شد. عناوین این کارگاه‌ها از ایده تا فیلم سازی و زمان برگزاری آنها از نهم تا دوازدهم اردیبهشت‌ماه بود.

در ادامه مراسم از تندیس و پوستر جشنواره رونمایی شد.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر گفت: ما آثار را یک ماه قبل از افتتاحیه دریافت کردیم و مورد انتخاب قرار گرفتند تا در نهایت آئین افتتاحیه جشنواره 26 تیرماه در پردیس سینمای ملت برگزار شود.

وی افزود: برای مراسم افتتاحیه یک سالن چندمنظوره مهیا شده تا رونمایی‌ها و سایر مراسم دیگر در این سالن برگزار شود.

میرزاخانی خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه جوایز بخش فیلم محله و اقلام تبلیغاتی اهداء می‌شود.

دبیر هفتمین جشنواره فیلم شهر درباره شعار جشنواره گفت: ما شعار جشنواره را شهروند مسئول، شهر سالم انتخاب کردیم و امیدواریم همه عوامل مرتبط با شهر تهران در راستای تحقق اهداف این شعار تلاش کنند.

بخش دیگر نشست برنامه‌های میرزاخانی در موسسه تصویر شهر اختصاص داشت. وی درباره اقدامات خود در 6 ماه جاری توضیح داد: ما تمرکز خود را در حوزه تولید و اکران فیلمها گذاشتیم همچنین قصد داریم 4 پردیس سینمایی خود را تجهیز کنیم. در حال حاضر موسسه تصویر شهر پردیس‌های ملت، راگا، رازی و تماشا را در اختیار دارند که این موسسات در مجموع 13 سالن دارند که ما قصد داریم تعداد سالنهای این سینماها را افزایش دهیم.

میرزاخانی گفت: با توجه به اضافه شدن پردیس سینمایی ایران‌مال پردیس سینمایی ملت جایگاه هفتم را در کشور کسب کرد. پردیس سینمایی ملت یک سرمایه اجتماعی است و یک گالری هم در خود جای داده است که با این عملکرد ضریب اشغال 32 درصد برای آن برنامه‌ریزی شده‌است. البته مشکلات و کمبودهایی هم دارد که امیدواریم در آینده‌ای نه چندان دور این موضوع مرتفع شود.

وی افزود: از مجموع فروش سینمای ایران 4/8 درصد آن به پردیس سینمایی ملت اختصاص داشته است.

میرزاخانی درباره اقداماتی که از ابتدای حضورش در موسسه تصویر شهر انجام داده تصریح کرد: از ابتدای حضورم سعی در شناسایی ضعفها و قوتهای کار داشتم همچنین تمرکز کردم تا 500 صندلی به ظرفیت سینمای ملت اضافه کند و در این راستا قرار بر اضافه شدن 10 سالن در پردیس سینمایی ملت گذاشته شد.

در ادامه مراسم طرح این 10 سالن برای اضافه شدن در پردیس ملت رونمایی شد.

مدیرعامل موسسه تصویر شهر از تجهیز و نوسازی سینماهای دیگر تصویر شهر خبر داد و گفت: تجهیز و نوسازی دیگر سالنهای سینمایی هم در دست اقدام است و تلاش می‌کنیم در راستای دعوت مردم و حضورشان در این پردیسها اقداماتی انجام شود به عنوان مثال پردیس سینمایی رازی به صورت نیم‌بها به مردم خدمت می‌کند و پردیس راگا از ساعت 22 به بعد نیم بها می‌شود، اصحاب رسانه‌ هم می‌توانند همچنان به صورت رایگان به پردیس تماشا بروند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار