شهردار ارومیه:

اقامتگاه بوم گردی با هدف احیای بافت‌ تاریخی درارومیه ایجاد می شود

ارومیه (پانا)- شهردار ارومیه گفت: طرح بوم گردی شهری با هدف جذب گردشگر و توسعه صنعت گردشگری در قلب بافت تاریخی شهر اجرا می شود.

کد مطلب: ۹۲۱۸۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اقامتگاه بوم گردی با هدف احیای بافت‌ تاریخی درارومیه ایجاد می شود

محمد حضرت پور افزود: هر شهروندی که منازل قدیمی و تاریخی در این محدوده دارد می تواند با هدف رونق گردشگری جهت ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و چایخانه سنتی با همکاری میراث فرهنگی از تسهیلات شهرداری چون پروانه ساخت رایگان بهرمند شود.

وی با بیان اینکه امسال به بافت فرسوده و تاریخی شهر ارومیه نگاه ویژه می شود افزود: کف سازی بازار تاریخی و ساماندهی آب‌های سطحی در آن، آسفالت بافت فرسوده شهری، جداره سازی خیابان امام خمینی (ره) و تعریض خیابان امام (ره) به عرض دو متر از هر طرف جهت ایجاد رفاه شهری از جمله اقدامات در بافت فرسوده در سال ۹۸ است.

شهردار ارومیه با بیان اینکه ۷۹ درصد از بافت فرسوده این شهر را بافت تاریخی تشکیل می دهد افزود: ۴۱۷ هکتار از ۱۱ هزار و ۲۰۰ هکتار مساحت شهر ارومیه در بافت فرسوده قرار دارد که از این میزان نیز ۳۳۰ هکتار را بافت تاریخی تشکیل می دهد.

شهردار ارومیه با اشاره به اینکه روند نوسازی بافت های فرسوده در شهر ارومیه کند است، اضافه کرد: دولت و شوراهای اسلامی شهر، سیاست های تشویقی بسیار خوبی را در نوسازی بافت فرسوده اعمال کرده که ارائه ۵۰ درصد تخفیف در اخذ پروانه ساخت از جمله مهمترین آنها به شمار می رود ولی با این وجود نیز استقبال خوبی از این طرح نشده است.

حضرت پور این سراهای تاریخی با بیش از یک‌صد سال قدمت تاریخی در قالب عقد تفاهم‌نامه با جذب سرمایه‌گذار از سال آینده احیا می‌شوند افزود: احیای این کاراون سراها با حفظ استحکام بازار منجر به رونق اقصادی و جذب گردشگر می شود.

شهردار ارومیه تاکید کرد: یکی از مشکلات کنونی اصلاح بافت‌های فرسوده مربوط به قوانین بافت‌های ارزشمند است که این مورد باید با تعامل دو طرفه میراث فرهنگی و شهرداری ها بررسی و رفع شود تا شاهد توسعه گردشگری در این شهر باشیم.

حضرت پور همچنین بابیان اینکه احیای بافت تاریخی و فرسوده ارومیه در اولویت بودجه سال آینده قرار دارد گفت: از این میزان بافت فرسوده شناسایی‌شده ۳۰۰ هکتار بافت تاریخی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار