مدارس تحت تصرف دستگاه های اجرایی در صورت نیاز آموزش و پرورش تخلیه شود

یزد (پانا) - استاندار یزد با بیان اینکه تعدادی از فضاهای آموزشی تحت اختیار دستگاه های اجرایی است بیان داشت: در صورت نیاز باید این فضاها تخلیه تا در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۲۱۸۷۶
لینک کوتاه کپی شد
مدارس تحت تصرف  دستگاه های اجرایی در صورت نیاز آموزش و پرورش تخلیه شود

محمد علی طالبی درنشست شورای آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اینکه تعدادی از فضاهای آموزشی استان در اختیار دستگاه های اجرایی است، تاکید کرد: در صورت نیاز، این فضاها تخلیه، تا در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی با اشاره به فرصت ضرب ‌الاجل مطرح شده از سوی وزارت آموزش و پرورش برای تخلیه مدارسی که در تصرف سایر ارگان‌های دولتی استان قرار دارد، اظهار داشت: در متن قانون به موضوع تخلیه در صورت نیاز مبرم آموزش و پرورش اشاره شده که این موضوع باید مدنظر قرار گیرد.
وی افزود: در این زمینه بررسی‌های لازم صورت گیرد و مشخص شود که آیا اصولاً آموزش و پرورش به این فضا نیاز دارد اگر نیاز بود، تخلیه آن را در شورای آموزش و پرورش تصویب خواهیم کرد زیرا برای استفاده از مدارس، دانش آموزان در اولویت اصلی قرار دارند.
استاندار یزد تاکید کرد: تخریب این فضاها به معنای آسیب رساندن به بیت المال است بنابراین در وهله اول نیاز است که بررسی و مشخص شود آموزش و پرورش در چه حد به فضاهای تصرف شده خود، نیاز دارد.
طالبی ادامه داد: اگر فضا مورد نیاز آموزش و پرورش نبود، در گزارشی کتبی موضوع به وزارتخانه گزارش و توضیحات قانونی ارائه می شود.
طالبی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد طرح برنامه ویژه مدرسه(بوم) اظهار داشت: این طرح جالب و ابتکاری است و با اجرای این طرح، دانش‌آموز می‌تواند هر آنچه را یاد می‌گیرد، اجرایی کند.
وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ظرفیت بسیار خوبی در آموزش و پرورش داریم و دانش‌آموز می‌تواند در کنار درس، آموزش شهروندی و سبک زندگی را نیز فرا بگیرد بر این اساس آمادگی داریم در اجرای چنین طرح‌هایی با آموزش و پرورش همراهی کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار