رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران تأکید کرد

لزوم ارائه به موقع گزارش تخصیص اعتبار و اولویت‌بندی مصارف از سوی شهرداری تهران

تهران (پانا) - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران در جریان جلسه علنی شورای شهر تهران به لزوم ارائه به موقع گزارش تخصیص اعتبار و اولویت‌بندی مصارف به صورت ماهانه از سوی شهرداری تهران واکنش نشان داد.

کد مطلب: ۹۲۱۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد
لزوم ارائه به موقع گزارش تخصیص اعتبار و اولویت‌بندی مصارف از سوی شهرداری تهران

مجید فراهانی درباره ارائه به موقع گزارش تخصیص اعتبار و اولویت‌بندی مصارف به صورت ماهانه مطابق با بند الف، تبصره 2 بودجه سال 1398 شهرداری تهران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته تذکر داد.

وی گفت: بودجه به عنوان سند مدیریت مالی و عملکردی یکساله مدیریت شهری، مهم‌ترین ابزار برای تعیین جهت گیری‌ها،خدمات، اقدامات و فعالیت‌های شهرداری، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته است که باید «جامع»، «واقعی»، «دقیق»، «انعطاف‌پذیر» و «متعادل» تنظیم و پس از تصویب شورای اسلامی شهر با رعایت الزامات قانونی و با توجه به میزان تحقق درآمدها اجراء شود.

فراهانی تاکید کرد: بر همین اساس نظارت بر اجرای بودجه و ارائه گزارشات دقیق، شفاف و به موقع از اجرای بودجه و نظارت شورای اسلامی شهر بر اجرای بودجه می‌تواند در واقعی کردن ردیف‌ها و جداول بودجه و ملموس کردن دستاوردهای بودجه‌ریزی برای شهروندان موثر باشد.

فراهانی با بیان بندهای مصوی بودجه ۹۸ شهردارس تهران تصریح کرد: بر اساس بند الف، تبصره 2 بودجه سال 1398 «شهرداری تهران موظف است؛ جلسات کمیته تخصیص منابع نقد و غیرنقد را حداقل یکبار در هر ماه برگزار و گزارش این جلسات شامل تخصیص اعتبار بر مبنای پیش‌بینی تحقق منابع عمومی و اختصاصی و اولویت‌بندی مصارف را به صورت ماهیانه به شورای اسلامی شهر تهران ارائه کند.»

عضو شورای شهر تهران افزود: اکنون پس از گذشت پنجاه روز از آغاز سال 1398 هنوز گزارشی درباره برگزاری، تخصیص اعتبار و اولویت‌بندی مصارف از سوی شهرداری به شورا تقدیم نشده است.

فراهانی گفت: بر همین اساس در اجرای بند 3 ماده 71 قانون شوراهای اسلامی کشور، درباره «ارائه به موقع گزارش تخصیص اعتبار و اولویت‌بندی مصارف به صورت ماهانه مطابق با بند الف، تبصره 2 بودجه سال 1398 شهرداری تهران، سازمان‌ها، شرکت‌ها و موسسات وابسته» به شهرداری تهران تذکر می‌دهم.

رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران اظهار کرد: امیدوارم با اقدام به موقع، موثر و اهتمام شهردار تهران شاهد توجه بیش از پیش به نظارت بر اجرای بودجه شهرداری به عنوان سند مدیریت مالی و عملکردی مدیریت شهر تهران باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار