معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی فرمانداری ویژه شهرری : مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز نیاز به فرهنگ سازی دارد

شهرری(پانا) - معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: بحث قاچاق کالا و ارز جنبه اقتصادی و امنیتی دارد و برای مبارزه با آن باید فرهنگ سازی صورت بگیرد و در کنار آن قوانین و مقررات نیز اعمال شود.

کد مطلب: ۹۲۱۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون سیاسی اجتماعی و امنیتی فرمانداری ویژه شهرری : مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز نیاز به فرهنگ سازی دارد

سجاد برنجی اظهار داشت: موضوع قاچاق دارای ابعاد متفاوتی است یک بعد آن اقتصادی است و بر مبنای آن افراد همیشه سود بیشتر را دنبال می کنند و به دنبال قیمت کمتر و کیفیت برتر هستند.

او با بیان اینکه قیمت به همراه کیفیت تبدیل به الگوی مصرف می شود، گفت: وقتی بعضی اجناس در خارج از کشور ارزان تر تولید می شود افراد سودجو آن را به داخل کشور روانه می کنند و مبادی قانونی را دور می زنند.

معاون سیاسی فرمانداری ری عنوان کرد: بخشی از مسئله قاچاق به بحث انتظامی مرتبط است مانند کنترل مرزها و گمرک که تا حدودی با تدابیر انتظامی باید کنترل شود.

برنجی با بیان اینکه بخش دیگری از بحث قاچاق جنبه امنیتی دارد، تصریح کرد: ما کشوری هستیم که به دلیل مباحث اعتقادی و ایدوئولوژیک خواستگاه هایی در دنیا ایجاد کردیم لذا دشمنان همواره به دنبال این هستنند که مشکلات امنیتی برای ما ایجاد کنند چنانکه هر روز در زمینه اقتصادی یک توطئه بر علیه کشورمان وارد می کنند.

او در ادامه مباحث فرهنگی را مرتبط با قاچاق کالا دانست و افزود: متاسفانه یکی از مسائلی که منجر به قاچاق می شود این است که افراد جنس های خارجی را مصرف می کنند و نگاهشان این است که این کالا از کیفیت بهتری برخوردار است و احساس تشخص می کنند درواقع با این دید جنس های خارجی را مصرف می کنند که برای خودش شخصیت بخشی کند و این مسئله خیلی دردناک است.

معاون سیاسی فرمانداری ری با تاکید براینکه باید کار تبلیغی در این رابطه صورت بگیرد بیان کرد: در مسائل فرهنگی جدیت داشته باشیم و طبق اولویت بندی عمل کنیم البته بحث الگوی مصرف صرفا با کار فرهنگی به نتیجه نمی رسد و در کنار آن قوانین و مقررات نیز باید اعمال شود.

برنجی با بیان اینکه توجه به اقتصاد مقاومتی و تولید داخل تا حد زیادی می تواند جلوی قاچاق را بگیرد گفت: مباحث قاچاق کالا که به الگوی مصرف جامعه مرتبط است باید در صدر مسائل فرهنگی قرار بگیرد همچنین استفاده از ظرفیت سمن ها نیز می تواند در این مورد موثر باشد.

او گفت: در مجموعه فرمانداری ری دست یاری می دهیم به همه دوستانی که در این زمینه فعالیت می کنند تا بتوانیم با استفاده از برنامه های جدی و تعامل با سمن ها بسترها و ظرفیتها را برای مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز در شهرستان فراهم کنیم.

/خبرنگار:مریم ترکمان/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار