- رئیس سازمان امور اجتماعی کشور تاکید کرد

کاهش پیامدهای منفی اجتماعی پروژهای بومی و اقتصادی با تدوین آیین‌نامه پیوست اجتماعی

تهران (پانا) - رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفته است که با تدوین پیوست اجتماعی از تبعات و پیامدهای منفی اجتماعی بسیاری از طرح‌های عمرانی_ اقتصادی و صنعتی کاسته می‌شود.

کد مطلب: ۹۲۱۸۳۴
لینک کوتاه کپی شد
کاهش پیامدهای منفی اجتماعی پروژهای بومی و اقتصادی  با تدوین آیین‌نامه پیوست اجتماعی

تقی رستم‌وندی در حاشیه صدو نوزدهمین جلسه شورای اجتماعی کشور اظهار کرد: جلسه امروز شورای اجتماعی به بررسی آیین‌نامه پیوست اجتماعی کشور اختصاص داشت موضوع جزء دو بند الف ماده ۸۰ برنامه ششم توسعه است. این موارد یکبار به طور تفصیل بررسی شده بود سپس پیشنهاد آیین‌نامه پیوست اجتماعی در کمیسیون اجتماعی دولت به بحث گذاشته شده بود. روز چهارشنبه در هیات وزیران این آیین‌نامه بررسی شد و برای اصلاح و تکمیل آیین نامه مجدداً به کمیسیون اجتماعی و شورای اجتماعی اعاده شد.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: تدوین آیین‌نامه پیوست اجتماعی یک تکلیف قانونی برخاسته از برنامه ششم توسعه است منتها اهمیت کار در این است که تدوین پیوست اجتماعی ذیل ماده ۸۰ آمده است که بحث پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را مدنظر قرار داده است. به عبارت دیگر با تدوین پیوست اجتماعی برای طرح‌های کلان ملی و منطقه‌ای و بومی امیدواریم که بتوانیم بسیاری از طرح‌های عمرانی اقتصادی و صنعتی که در کشور اجرایی می‌شود را از تبعات و پیامدهای منفی اجتماعی آنها کم کرده و تلاش کنیم تا ظرفیت‌ها و توان اجتماعی طرح‌ها ارتقاء پیدا کند این ضرورتی بود که باعث شد امروز جلسه شورای اجتماعی به اصلاح و تکمیل آیین‌نامه‌ای که قبلاً تهیه شده بود اختصاص پیدا کند.

وی اضافه کرد: بعد از سیر مراحل، مجدد باید در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب برسد و پس از تصویب در هیات وزیران برای دستگاه های اجرایی الزام و تکلیف خواهد بود. بنابراین با دعوتی که از همه دستگاه‌های ذینفع کرده بودیم به ویژه دستگاه‌هایی که در حوزه‌های عمرانی و اقتصادی فعال هستند، دیدگاه‌های انتقادی و اصلاحی زیاد بود که این دیدگاه‌ها جمع بندی خواهد شد و طی یکی دو ماه آینده مجدد مسیر تدوین پیوست اجتماعی تکمیل خواهد شد.
رستم‌وندی تصریح کرد: ما در کشور پیوست‌های فرهنگی محیط زیستی و... داریم و امیدواریم که پیوست اجتماعی بتواند تاثیر محسوس تری بر کیفیت زندگی مردم در آینده ای نزدیک داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار