بعد از ۲۷ سال؛

بیمارستان آیت الله خویی هفته دولت افتتاح می شود

ارومیه (پانا) - رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: بعد از گذشت ۲۷ سال بیمارستان آیت الله خویی هفته دولت امسال آماده بهره برداری می شود.

کد مطلب: ۹۲۱۸۳۱
لینک کوتاه کپی شد
بیمارستان آیت الله خویی هفته دولت افتتاح می شود

جواد آقازاده با بیان اینکه این بیمارستان در سال ۷۱ توسط خیرین آغاز شد افزود: بیمارستان آیت الله خویی در سال ۷۱ در قالب طرح ۲۵۰ تختخوابی با هئیت امنا و موسسه خیریه حضرت آیت الله خویی شروع شد.

وی اداممه داد: متاسفانه این طرح نیمه تمام رها شد تا اینکه در سال ۸۴ یا ۸۵ تحویل دانشگاه علوم پزشکی استان شد اما مجدد طرح به موسسه خیرین تحویل شد و همچنان راکد ماند.

آقازاده اضافه کرد: در سال ۹۲ این طرح نیمه تمام با ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی برای تکمیل تحویل این دانشگاه شد و در این مدت تاکنون عملیات اجرایی طرح در حال انجام است و در حال حاضر ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی اضافه کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و اتمام این طرح ۲۱ میلیارد است در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

آقازاده با بیان اینکه هم اکنون شاخص تخت بیمارستانی در استان به ۱.۵ تخت به ازای هر هزار نفر رسیده است گفت: با بهره برداری از طرح های در دست اجرا این شاخص به ۲.۴ تحت به ازای هر هزار نفر خواهد رسید.

وی در خصوص تکمیل بیمارستان تخصصی زنان ارومیه افزود: پروژه بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی زنان در اردیبهشت سال ۹۶ کلنگ زنی شده که در صورت تامین اعتبار مورد نیاز این طرح نیز هفته دولت قابل افتتاح است.

آقازاده با اشاره به اینکه برای پروژه بیمارستان تخصصی زنان ۷۰۰ میلیارد ریال هزینه شده برای تداوم و تکمیل این طرح ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که اگر ۴۵۰ میلیارد ریال آن به صورت علی الحساب پرداخت شود طرح تا هفته دولت قابل افتتاح خواهد بود.

وی از احداث بیمارستان روان پزشکی و سوانح و سوختگی در استان نیز خبر داد و گفت: به غیر از دو پروژه بیمارستان آیت الله خویی و زنان بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی قابل توسعه به هزار تخت، بیمارستان روان پزشکی و بیمارستان سوانح و سوختگی را احداث خواهیم کرد.

آقازاده خاطرنشان کرد: در صورت تامین ۲۶ هکتار زمین مورد نیاز تحویل دانشگاه شود این سه بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی، بیمارستان روانپزشکی و بیمارستان سوانح و حوادث برای احداث تحویل مشاور می شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در شمال استان بیمارستان سلماس که در دست راه و شهرسازی است ۱۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بیمارستان ۶۴ تختخوابی چالدران افتتاح شده و بیمارستان پلدشت راه اندازی شده است.

آقازاده ادامه داد: در جنوب استان نیز بیمارستان نقده با ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال احداث است و بیمارستانهای اشنویه و پیرانشهر نیز با ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی، شاهین دژ با ۶۴ درصد پیشرفت فیزیکی و تکاب با ۹۵ در دست اجراست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار