باحضور معاون رئیس جمهور؛

نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان جهان اسلام در تبریز افتتاح شد

تبریز (پانا) -نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان ایرانی و ۳۰ کشور جهان اسلام باحضور معاون رئیس جمهور در تبریز افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۲۱۷۹۲
لینک کوتاه کپی شد
نمایشگاه صنایع دستی هنرمندان جهان اسلام در تبریز افتتاح شد

شامگاه دیروز شنبه نمایشگاه آثار هنری و صنایع دستی هنرمندان کشورهای جهان اسلام توسط معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در دانشگاه هنر اسلامی تبریز گشایش یافت.

در این نمایشگاه با ۵۰ غرفه مختلف آثار هنری هنرمندان از 30 کشور مسلمان جهان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

در این جشنواره هنرمندانی از کشورهای اسلامی همچون ایران، تونس، ترکیه، ترکمنستان، بوسنی، کریمه، عراق، پاکستان، اردن، افغانستان، بنگلادش، ازبکستان، تاجیکستان، عمان، هندوستان، الجزایر، لیبی و مصر شرکت دارند.

این نمایشگاه تا ۳۰ خرداد ماه جاری در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برای بازدید عموم مردم برپا شده است.

چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی با شرکت ۷۱ هنرمند از ۳۰ کشور جهان در ۳ بخش همایش، نمایشگاه و رقابتی در حال برگزاری است که بخش اول آن در قالب همایش دیروز خاتمه یافت و بخش‌های نمایشگاهی و رقابتی آن در جریان است.

تولید 75 درصد صنایع دستی کشور توسط زنان

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مراسم اختتامیه بخش همایش چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری تبریز در هنرهای اسلامی و صنایع دستی بیان کرد: هنر و صنایع دستی، خلاقیت و نوآوری به صورت مستقیم با هویت، فرهنگ، اقتصاد و اشتغال جامعه ما پیوند دارد و همین شرایط را می‌توان برای جهان اسلام ایجاد کرد و به پیوندهای بیشتر بین کشورهای اسلامی کمک کرد.

وی بیان کرد: توانمندی زنان در این زمینه نقش محوری دارد و زنان علاوه بر ایران در کشورهای دیگر نیز نقش به سزایی در اقتصاد، تولید، فرهنگ و هویت ملی آنها ایفا می‌کنند و برگزاری دوره‌های خاص برای زنان کشورهای اسلامی موجب ایجاد پیوند بیشتر بین آنها می‌شود.

وی با اشاره به نقش زنان در اقتصاد، فرهنگ و اشتغال گفت: در جمهوری اسلامی ایران ۷۵ درصد از صنایع دستی توسط زنان تولید می شود.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: زنان ایران اسلامی در چند سال اخیر نقش خود را در اقتصاد، فرهنگ، هویت، علم و فناوری‌های علمی ایفا کرده‌اند و زنان کشورهای اسلامی نیز می‌توانند با ادامه همکاری‌ها در کشورهای خود در این زمینه نقش ایفا کنند.

ابتکار، ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران حدود ۴ دهه است که حافظ هنر، هویت ایرانی و ارزش‌های اسلامی است به طوری که ۸۰ درصد از فرش‌های دست بافت جهان در این کشور تولید می‌شود که تبریز مرکز تولید آن هاست.

وی یادآوری کرد: هنر وقتی با خلاقیت انسان عجین شده و وارد زندگی شود، می‌تواند نقش خود را در دنیای مدرن به خوبی ایفا کند و هنر سوزن دوزی سیستان و بلوچستان نمونه‌ای از زیبایی هنر در زندگی انسان است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر شناسایی پتانسیل‌ها و به اشتراک گذاشتن تجربیات کشورهای جهان اسلام در زمینه هنر و صنایع دستی، یادآوری کرد: هنر و پتانسیل‌های اقتصادی آن موجب اتحاد امت اسلامی می‌شود و زنان پیشگام در این عرصه هستند، زیرا آنان می‌توانند از طریق هنر مفهوم صلح را به دنیا انتقال دهند و پیام عشق و اتحاد را به ملت‌ها برسانند.

ابتکار افزود: اگر امت اسلامی باهم اتحاد داشته و اختلاف‌ها را کنار بگذارند، می‌توانند توانایی‌های خود را گسترش دهند و با ایجاد بازار مشترک تولیدات خود را عرضه کنند.

وی با اشاره به تحریم‌ها و جنگ اقتصادی دشمنان علیه جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: با وجود این مشکلات استقلال و هویت خود را حفظ کرده‌ایم و مانند همیشه محکم در صحنه ایستاده‌ایم.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: امید است با اتحاد مسلمانان چالش‌ها و مشکلات پیش روی امت اسلامی رفع شود و توانایی آنها در دنیا نمایان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار