نقش موثر مشارکت های مردمی درکیفی سازی برنامه های آموزش و پرورش

مراغه (پانا) - معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت:نقش مشارکت های مردمی در توسعه فضاهای آموزشی و کیفی سازی برنامه های آموزش و پرورش موثر است.

کد مطلب: ۹۲۱۷۸۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش موثر مشارکت های مردمی درکیفی سازی برنامه های آموزش و پرورش

حمید شکری در جلسه شورای آموزش و پرورش مراغه افزود: کمبودها و مشکلاتی در فضاهای آموزشی شهرستان وجود دارد که برای رفع آنها، آموزش و پرورش باید برنامه ریزی مدون انجام دهد.

وی ادامه داد: بهره گیری از مشارکت‌های مردمی می‌تواند بخش مهمی از این کمبودها و مشکلات را برطرف کند اما این مشارکت‌ها باید به صورت اختیاری باشد.

شکری همچنین با اشاره به تحصیل حدود ۱۰ درصد از دانش آموزان مراغه در مدارس غیردولتی افزود: توسعه این مدارس باید منطبق بر استانداردهای ایمنی بوده و کیفی سازی آموزشی و زیرساختی در آنها مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد: توجه به قوانین ایمنی در ساخت و ساز مدارس غیردولتی از جمله ضرورت‌هایی است که باید از سوی نوسازی مدارس و آموزش و پرورش مورد توجه قرار گیرد.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه با اشاره به کمبود فضای آموزشی گفت: برای تامین فضای آموزشی در مقطع ابتدایی به ۳۰ کلاس درس جدید نیاز است.

جلیل اسلامی افزود: همچنین برای تأمین فضای مورد نیاز آموزشی در برخی از مناطق شهری از جمله میکائیل آباد، عشرت آباد و کمربندی شمالی با مشکل مواجه هستیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدم اختصاص سرانه ، فعالیت مدارس را با مشکل مواجه کرده است ،افزود: مشارکت های مردمی و کمک های اولیای دانش آموزان تاکنون نقش بسزایی در کمی و کیفی سازی برنامه های مدارس داشته است.

وی همچنین با اشاره به وضعیت هدایت تحصیلی در مدارس متوسطه و مشکلات حاصل از آن گفت: مدیریت آموزش و پرورش مراغه در این راستا برای رفع این مشکل و ایجاد توازن بین رشته‌های تحصیلی، طرح آگاه سازی خانواده‌ها و اولیای دانش آموزان در مدارس توسط آموزش و پرورش به اجرا درآمده است.

مدیر دستگاه تعلیم و تربیت مراغه افزود: برای سالتحصیلی جدید ،مجوز ایجاد رشته معارف اسلامی در این شهرستان دریافت شده و امسال دو دبیرستان در این رشته پذیرش دانش آموز خواهند کرد.

جلیل اسلامی در ادامه به برنامه های این مجموعه در غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در ایام تابستان اشاره و گفت: در تابستان امسال 100پایگاه موقت و 6پایگاه ثابت برای 10هزار دانش آموز مراغه در جهت پرکردن اوقات فراغت در ایام تابستان در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بیشتر برنامه های این پایگاه ها ،ایجاد شور و نشاط و مهارت آموزی خواهد بود ،افزود: برگزاری کلاس های پیشگیری از آسیب های اجتماعی ،برگزاری اردوی زیارت اولی ها به مشهد مقدس و اجرای طرح هجرت با همکاری بسیج دانش آموزی از دیگر برنامه های این مجموعه در تابستان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار