یادبود استاد جلیل شهناز در "مِضراب عشق"

اصفهان (پانا) - ویژه برنامه "مِضراب عشق" به یاد استاد جلیل شهناز در سالن سوره حوزه هنری برگزار می شود.

کد مطلب: ۹۲۱۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد
یادبود استاد جلیل شهناز در "مِضراب عشق"

جلیل شهناز، در سال ۱۳۰۰ در اصفهان به دنیا آمد. تقریباً همه اعضای خانواده وی با موسیقی آشنایی داشتند و در رشته‌های مختلف هنر از جمله تار، سه‌تار، سنتور و کمانچه به مقام استادی رسیدند. پدرش "شعبان‌خان" علاقه وافری به موسیقی اصیل ایرانی داشت و علاوه بر تار که ساز اختصاصی او بود، سه‌تار و سنتور هم می‌نواخت، عموی او غلامرضا سارنگ (سارنج) هم از نوازندگان کمانچه بود.
جلیل شهناز، از کودکی به موسیقی علاقه‌مند شد و نواختن تار را در نزد برادر بزرگ خود حسین شهناز که به خوبی ساز می‌نواخت، آغاز کرد. پشتکار زیاد و استعداد شگرف جلیل به حدی بود که در سنین جوانی از نوازندگان خوب اصفهان شد.
برنامه "مِضراب عشق" در همین راستا به یاد استاد جلیل شهناز، هنرمندان و علاقه مندان به موسیقی را گرد هم می آورد تا یاد آن هنرمند بزرگ بیش از پیش گرامی داشته شود.
این برنامه از سوی اداره کل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان و با همکاری عمارت هنرمند وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان . حوزه هنری اصفهان، روز دوشنبه 27 خرداد ساعت 20:30 در محل سالن سوره حوزه هنری واقع در چهارباغ عباسی، ابتدای خیابان آمادگاه برگزار می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار