با حضور جمعی از مسئولین آموزش و پرورش خراسان رضوی صورت گرفت:

افتتاح پایگاه های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 99-98

مشهد (پانا) - با حضور معاون آموزش ابتدایی و همچنین معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی، پایگاه های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان سراسر استان در سال تحصیلی 99-98 افتتاح شد.

کد مطلب: ۹۲۱۷۵۸
لینک کوتاه کپی شد
افتتاح پایگاه های طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی 99-98

ابوالحسن حقیقی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان در این مراسم گفت: دو رویکرد اصلی سند تحول بنیادین عدالت آموزشی و کیفیت بخشی است و طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان به این دلیل اهمیت دارد که با تشخیص، ارجاع و درمان به موقع نوآموزان، گام مهمی در جهت تحقق این رویکردها برمی دارد.

وی در ادامه از کلیه مجریان این طرح خواست با تشخیص و ارجاع دقیق، به خانواده ها کمک کنند تا اگر مشکلی وجود داشت بتوانند در زمان بهنگام به درمان کودکان بپردازند و یقینا این طرح فرصت طلایی را برای مداخلات موثر درمانی فراهم می کند ضمن اینکه خانواده ها نیز باید در زمان مقرر در پایگاه های سنجش سلامت حضور یافته و با دقت و حساسیت این موضوع را دنبال نمایند.

حقیقی تصریح کرد: مطالعات نشان می دهد 67 درصد نوآموزانی که در طرح سنجش سلامت از آمادگی تحصیلی برخوردار بودند دوره پیش دبستانی را در مراکزی که مورد تایید آموزش و پرورش است گذرانده بودند و 33 درصد نوآموزانی که از آمادگی تحصیلی برخوردار نبودند دوره پیش دبستانی را در مراکز فاقد مجوز گذرانده بودند به همین دلیل به خانواده ها و اولیاء گرامی توصیه می شود حتما نوآموزان خود را در پیش دبستانی های مجاز و مورد تایید آموزش و پرورش ثبت نام کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: مهمترین عاملی که باعث می شود دانش آموزان پایه اول دچار تکرار پایه شوند عدم آمادگی تحصیلی است و این قبیل دانش آموزان معمولا در مراکز پیش دبستانی تحصیل کرده اند که در آن ها مهارت های یازده گانه مورد نیاز ورود به پایه اول ابتدایی تدریس نشده است و این تکرار پایه از لحاظ اجتماعی و اقتصادی مشکلات گوناگونی را برای خانواده ها ایجاد خواهد کرد لذا خانواده ها حتما به این موضوع توجه داشته و نوآموزان خود را در مراکز پیش دبستانی مورد تایید آموزش و پرورش ثبت نام کنند تا این مشکلات بوجود نیاید.

وی در پایان گفت: طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی پیش رو با حضور 133 هزار و 760 نوآموز در بیش از 70 پایگاه استان خراسان رضوی اجرا خواهد شد ضمن اینکه در سال تحصیلی گذشته قریب به 15 هزار نوآموز پیش دبستانی استان در طرح سنجش سلامت شرکت کردند و پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید حدود 20 تا 25 هزار نوآموز پیش دبستانی در سطح استان خراسان رضوی در طرح فوق شرکت کنند.

قابل ذکر است در ابتدای این مراسم مهدی قاسمی پور رئیس اداره استثنائی آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در سال تحصیلی 99-98 قریب به 133 هزار و 760 نوآموز در طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان شرکت خواهند کرد و این طرح توسط 600 نفر از عوامل در 65 پایگاه اولیه و عمومی، پنج پایگاه تخصصی و 60 پایگاه تخصصی مجازی اجرا خواهد شد.

وی افزود: تعرفه طرح سنجش سلامت و آمادگی تحصیلی برای هر نوآموز مبلغ 300 هزار ریال است که این تعرفه در مناطق محروم استان نیمه بهاء و در مناطق عشایری کاملا رایگان خواهد بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار