واشنگتن پست: ترامپ هنوز هزینه مراسم تحلیف خود را پرداخت نکرده است

تهران (پانا) - روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ترامپ در حالی قصد برگزاری مراسمی بزرگ برای اعلام رسمی نامزدی خود برای انتخابات آتی ریاست جمهوری را دارد، که هنوز بیش از 7 میلیون دلار بابت مراسم تحلیف خود بدهکار فرمانداری واشنگتن است.

کد مطلب: ۹۲۱۷۵۳
لینک کوتاه کپی شد
واشنگتن پست: ترامپ هنوز هزینه مراسم تحلیف خود را پرداخت نکرده است

به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد روز چهارم ژوئیه (۱۳ خردادماه) مراسمی بزرگ در واشنگتن دی. سی. پایتخت این کشور برگزار کند و طی آن نامزدی خود برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ را به صورت رسمی اعلام کند.

گفته می‌شود این مراسم به دلیل همزمانی با «روز ملی استقلال آمریکا» و حضور صدها هزار نفر از آمریکایی ها در واشنگتن برای برگزاری مراسم روز ملی، هزینه های هنگفتی برای تامین امنیت رئیس جمهوری آمریکا به دوش فرمانداری پایتخت خواهد گذاشت.

این نگرانی ها در حالی است که روزنامه واشنگتن پست گزارش داد براساس داده های مالی فدرال و شهر واشنگتن، ترامپ و کنگره آمریکا هنوز بیش از ۷ میلیون دلار بابت برگزاری مراسم تحلیف وی در سال ۲۰۱۷ به فرمانداری این شهر بدهکار هستند.

به نوشته واشنگتن پست، مقام های محلی واشنگتن انتقاد می کنند که دولت فدرال آمریکا از زمان به قدرت رسیدن ترامپ سهم عادلانه ای از هزینه های تامین امنیت پایتخت پرداخت نمی کند؛ به ویژه که از زمان ورود ترامپ به کاخ سفید تظاهرات اعتراضی در این شهر رشد روزافزونی داشت است.

یک مقام فدرال آمریکایی گفت که دولت ترامپ مبلغی را که فرمانداری واشنگتن برای هزینه های مراسم تحلیف درخواست کرده بود، پرداخت کرده است، اما مقام های شهر واشنگتن این موضوع را رد کرده و گفتند که درخواست بودجه بیشتر پیش و پس از مراسم تحلیف به دولت ترامپ ارائه شده است.

واشنگتن پست همچنین افزود که مراسم تحلیف ترامپ با وجود آنکه جمعیت بسیار کمتری نسبت به دو مراسم تحلیف باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا در آن شرکت کرده بودند، هزینه امنیتی بسیار بیشتری دربر داشته است.

هزینه اضافی نسبت به برنامه ریزی اولیه برای مراسم اینچنین موضوع عجیبی نیست؛ اما در حالی که دولت اوباما در مدت کوتاهی هزینه‌های اضافی تامین امنیت را پرداخت کرد، دولت ترامپ با گذشت ۲ سال و نیم از این مراسم هنوز این هزینه را پرداخت نکرده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار