معاون دانشجویی و جوانان سازمان هلال احمر کشور:

اتکا اصلی جمعیت هلال احمر بر جوانان داوطلب است

زنجان( پانا) _ معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور اعلام کرد، اتکا اصلی این سازمان به جوانان و دانشجویان داوطلبی است که در حوادث مختلف برای ارایه خدمات انسان دوستانه و نجات جان انسان در تلاش هستند.

کد مطلب: ۹۲۱۷۴۸
لینک کوتاه کپی شد
اتکا اصلی جمعیت هلال احمر بر جوانان داوطلب است


به گزارش روز شنبه روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، علی گنج کریمی امروز درجریان بررسی ظرفیت های استان زنجان برای برگزاری اردوی منطقه ای "نشاط و امید" بازدید استان زنجان افزود: خرسندم از اینکه در این استان مسئولان جمعیت هلال احمر اهتمام ویژه ای نسبت به اعضای جوانان دارند و فضای فیزیکی مناسبی را در کتابخانه منحصر به فرد به منظور تشکیل اتاق فکر به صورت ماهانه ایجاده کرده اند.
وی خاطرنشان کرد: این جوانان داوطلب در این اتاق فکر فرصتی دارند تا به دغدغه ها و مسایل حوزهداوطلبانه جوانان از شعب مختلف بپردازند.
معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور، با بیان اینکه ایده ها و پیشنهادات جوانان به حتم سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور کمک خواهد کرد، اظهارداشت: اتکا اصلی این سازمان به جوانان است و مایه فخر و مباهات ما دیدار چهره به چهره با جوانان است چرا که سرمایه اصلی سازمان جوانان هلال احمر محسوب می شوند.
گنج کریمی با تاکید بر اینکه این سازمان خانه جوانان داوطلب است، به تخصصی کردن کانون های دانشجویان و جوانان این جمعیت اشاره کرد و گفت: در 1200 کانون دانشگاه های کل کشور دانشجویان با رشته ها و گرایش های مختلفی عضو آن می شوند.
وی ادامه داد: در ماهی قرار داریم که وزارت بهداشت و درمان کمپین سنجش فشار خون را راه انداری کرده و در کانون های دانشجویی نیز جوانان داوطلب در رشته های پزشکی، پیراپزشکی و پرستاری در این زمینه به مردم خدمات ارایه می دهند.
وی اضافه کرد: در حوزه محیط زیست و حفظ منابع طبیعی نیز دانشجویان داوطلب این رشته ها، کاهش آسیب های اجتماعی نیز دانشجویان جامعه شناسی، علوم اجتماعی و پژوهشگری اجتماعی می توانند در ارائه خدمات فعال شوند.
معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: در حال حاضر بیش از 400 هزار نفر فعالانه در فعالیت ها حضور دارند و این جمعیت بیش از 2 میلیون داوطلب دارد.
گنج کریمی با تاکید بر اینکه هدف و پایه اصلی جمعیت هلال احمر نجات جان انسانهاست، افزود: اصول ما مشخص است چرا که اصول 7 گانه و اهداف عمده 4 گانه داریم.
وی اضافه کرد: اصول و ارزش‌های بنیادین سازمان جوانان هلال‌احمر بر انسانیت و بشردوستی، بی غرضی، بی طرفی، استقلال، خدمت داوطلبانه، جهان شمولی و وحدت بنیان گذاشته شده است.
گنج کریمی تاکید کرد: جمعیت هلال‌احمر در تلاش است تا در ظرفیت ملی و بین‌المللی خود از آلام انسان‌ها در هر جا پیشگیری کرده و یا از آن بکاهد و هدف آن محافظت از جان و سلامتی بشر و تضمین کرامت آنهاست.
معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: خدمت در این جمعیت داوطلبانه بوده، سازمان‌های آن برای استفاده عموم مردم است و باید فعالیت‌های بشردوستانه خود را در سراسر سرزمین انجام دهد.
گنج کریمی اظهارداشت: برای پیاده سازی این اصول و اهداف بهتر است کارویژه هایی تعریف کنیم تا وقتی جوانان داوطلب در حوادثی وارد می شوند، اگر برای مقوله حمایت روانی باشد، یا "تیم های سحر" فعال شوند تا بتوانند کمک های روانشناختی مطلوبی ارائه دهند.
معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: تاکید رئیس جمعیت هلال احمر کشور بر پویایی کانون های دانشجویی و جوانان است و این مهم از سال گذشتهآغاز شده به طوریکه سال گذشته برای خوابگاهدهای دانشجویی مانورهای آمادگی در برابر زلزله برگزار کردیم.
گنج کریمی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به تعداد و استقبال اعضای دانشجویان و جوانان داوطلب امسال فن سخنوری به میزبانی قزوین در مرداد ماه با هدف افزایش اعتماد به نفس جوانان و حضور آنها در عرصه های مختلف خواهد بود.
وی افزود: نگاه ویژه به کانون های دانشجویی وجود دارد که فعالیت آنها در برنامه رفاقت مهر است که با نهایی شدن آن رسانه ای خواهد شد.
معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: این جمعیت خانواده ای همدل و همراه است اگر استانی در ماجرایی نیازمند کمک باشد همه برای کمک آستین بالا می زنند.
گنج کریمی اظهارداشت: در استان زنجان انگیزه بسیار بالایی وجود دارد و این مهم کمک دهنده است چرا که شخص مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان زنجان نیز در این خصوص در تلاش هستند.
وی با تاکید بر اینکه استان زنجان ظرفیت ها و قابلیت های قابل توجی دارد، خاطرنشان کرد: این استان از 6 تا 16 مرداد ماه امسال میزبان جوانان و دانشجویان داوطلب جمعیت هلال احمر 11 استان از شمالغرب و مرکز کشور در اردوی منطقه ای "نشاط و امید" خواهد شد.
علی گنج کریمی اظهار داشت: از 6 تا 9 مرداد ماه این اردوها برای دختران و از 13 تا 16 همین ماه نیز برای پسران خواهد بود.
به گزارش روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان زنجان، معاون دانشجویی و جوانان سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور از کتابخانه جمعیت هلال احمر زنجان نیز بازدید و هرماه مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان زنجان در جلسه شورای مرکزی مجامع استانی دبیران کانون های دانشجویی و جوانان این جمعیت استان نیز شرکت کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار