حدنگاری بیش از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح حدنگاری در بیش از ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۱۷۱۰
لینک کوتاه کپی شد
حدنگاری بیش از ۷۰ درصد اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

شهرکرد (پانا)- مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح حدنگاری در بیش از ۷۰ درصد از اراضی کشاورزی این استان خبر داد و افزود: با برنامه ریزی های انجام شده تا پایان برنامه ششم توسعه همه اراضی زراعی و باغی این استان زیر پوشش طرح ملی حدنگاری قرار خواهد گرفت.

ذبیح الله غریب تعیین تکلیف ۳۰ پلاک از اراضی ملی و کشاورزی دارای اختلاف در استان طی ۴ سال گذشته را یادآور شد و گفت: تا کنون ۷۶ هزار هکتار از اراضی استان تهیه نقشه کاداستر شده است.

وی از ملی بودن بیش از ۸۶ درصد از عرصه و اراضی این استان خبر داد و گفت: تنها ۱۰ درصد از اراضی این منطقه متعلق به بخش کشاورزی است.

مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، وسعت اراضی زراعی و باغی سطح استان را ۲۴۷ هزار هکتار برآورد کرد و تصریح کرد: امسال اجرای طرح کاداستر و تهیه نقشه حدنگار در ۵۰ هزار هکتار اراضی استان در حال اجرا می‌باشد.

غریب، قلع و قمع تخلف متخلفان زمین خوار با دستور قضائی را از برنامه‌های اولویت دار در سال جاری استان عنوان کرد و افزود: تجاوز به عرصه دولتی نیز از طریق تبصره ۲ ماده ۱۰ ' امور اراضی کشور قابل اجرا است.

وی افزود: هم اکنون بسیاری از روستاهای چهارمحال و بختیاری در جنگل‌ها و اطراف عرصه‌های طبیعی است و مردم این روستاها وابستگی شغلی و معیشتی به این جنگل‌ها دارند و این خود یکی از عوامل تخریب محسوب می‌شود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار