فروش چک‌های مسروقه بلامحل

تهران (پانا) - رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری باند فروشندگان چک های بانکی مسروقه مجعول خبرداد.

کد مطلب: ۹۲۱۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد
فروش چک‌های مسروقه بلامحل

به گزارش سایت پلیس، سرهنگ کارآگاه حمداله علیزاده، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره جزییات این خبر گفت: اواخر سال ۹۷ پرونده ای تحت عنوان سرقت داخل خودرو از کلانتری ۱۰۹ بهارستان جهت رسیدگی به پایگاه هفتم پلیس آگاهی ارجاع شد.

شاکی پس از حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت: ساعت ۲۰:۴۵ در یکی از روزهای پایانی سال ٩٧ صندوق عقب خودروام در خیابان سی تیر سرقت شد و کیف دستی که داخل آن( سند ملکی - مدارک هویتی - دسته چک بانکی ۱۰۰ برگی ) بود به سرقت رفت.

بدنبال اظهارات شاکی کارآگاهان دستگیری سارق یا سارقین را در دستور کار خود قرار داده که با اقدامات پلیسی در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری شخصی بنام قادرکه جهت وصول چک بانکی مجعول به بانک مراجعه کرده بود توسط کلانتری دستگیری شد. متهم در تحقیقات مدعی شدچک را از شخصی بنام رامین ۳۵ ساله بابت طلبش گرفته است. با اظهارات متهم جوان بلافاصله با هماهنگی قضایی رامین دستگیر شد.

در تحقیقات بعمل آمده رامین اظهار داشت: بدلیل ورشکستگی، چک ها مجعولی از طریق سایت های اینترنتی فروش کالا به تعداد ۶۰ برگ چک سفید هر کدام به مبلغ ۴۰۰ هزار تومان خریداری کرده و آنها را با مبالغی متفاوت در ازای خرید کالا می دادم.

بدنبال اظهارات رامین با انجام اقدامات پلیسی طی یک قرار صوری آورنده چک ها را در میدان منیریه دستگیر که در بازرسی از وی تعداد ۶۰ برگ چک های بانکی مختلف به صورت تفکیک شده جهت تحویل به مشتری کشف گردید. متهم دستگیر شده مدعی شد که چک ها را از شخصی به نام خسرو در خیابان شادمان گرفته است و برای او کار می کند.

با راهنمایی وی خسرو در محل کارش دستگیر که در بازرسی صورت گرفته تعداد ۱۵۰ برگ چک سفید از محل کارش کشف شد.

خسرو نیز مدعی شد که چک ها را از دو نفر به نام های نادر و صابر از طریق سایت اینترنتی فروش کالا خریداری کرده است.بنابراین کارآگاهان در دو مرد جوان را شناسایی و دستگیر کردند که در بازرسی از خودروی آنان تعداد ۲۰ برگ چک سفید کشف شد که در همان تحقیقات اولیه اظهار داشت چک ها را از اشخاصی به مبلغ ۳۰۰ هزار تومان خریداری کرده اند.

سرهنگ کارآگاه حمداله علیزاده ، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، با اعلام این خبر گفت : با توجه به دستگیری مرتبطین فروش چک های بانکی و اعتراف صریح به بزه انتسابی هر ۵ متهم با صدور قرار قانونی از سوی مقام محترم قضایی جهت شناسایی و دستگیری سایر اعضای باند و تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ می باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار