عضو فراکسیون زنان مجلس در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

ایراد امنیتی شورای نگهبان به لایحه تابعیت به فرزندان زنان ایرانی چه بود

تهران (پانا) - عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه شورای نگهبان با کلیات لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی مخالفتی ندارد، گفت شورای نگهبان به دو مورد از لایحه ایراد گرفته است.

کد مطلب: ۹۲۱۶۸۴
لینک کوتاه کپی شد
ایراد امنیتی شورای نگهبان به لایحه تابعیت به فرزندان زنان ایرانی چه بود

فاطمه ذوالقدر در گفت‌وگو با پانا با اشاره به خبر رد لایحه تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج با مردان خارجی از سوی شورای نگهبان اظهار کرد: علی‌رغم آنچه در رسانه‌ها به نقل از سخنگوی شورای نگهبان اعلام شده مبنی بر رد این لایحه، باید بگویم که شورای نگهبان با کلیات این لایحه موافق است و فقط به دو ماده از لایحه ایراد گرفته است.

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای افزود: نامه شورای نگهبان درباره ایرادات لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی به مجلس ارسال شده و قرار است در جلسه امروز کمیسیون قضایی این موارد بررسی شود.

وی با اشاره به ایرادات شورای نگهبان به لایحه مذکور خاطرنشان کرد: یک مورد مربوط به اقامت پدر خارجی و موضوع امنیت است که جای بحث دارد و دیگری مربوط به این است که در صورت درخواست مادر، تابعیت تا ۱۸ سالگی اعطا می‌شود و در غیر این صورت فرزند می‌تواند بعد از رسیدن به ۱۸ سال درخواست تابعیت کند که در صورت نداشتن مشکل امنیتی تابعیت اعطا می‌شود که در ایراد شورای نگهبان این بخش مورد بحث است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که آیا موارد مطرح شده از سوی شورای نگهبان قابل حل است، گفت: در جلسه‌ای که امروز برگزار می‌شود موارد مد نظر مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و امید است که قابل حل باشد.

عباسعلی کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان، روز گذشته در نشستی خبری درباره با لایحه اصلاح تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی گفت: «این لایحه با قانون فعلی تفاوت چندانی ندارد و نظر هر دلسوزی را به خود جلب می‌کند. فقهای شورای نگهبان معتقد بودند در ماده اول این لایحه مسائل امنیتی حذف شده است. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار