مدیرعامل بانک توسعه صادرات: نوسان‌های ارزی در سال ۹۸ کاهش می‌یابد

تهران (پانا) - مدیرعامل بانک توسعه صادرات، سال ۹۸ را سال کاهش نوسان‌ها و ثبات بازار ارز پیش‌بینی کرد.

کد مطلب: ۹۲۱۶۷۸
لینک کوتاه کپی شد
مدیرعامل بانک توسعه صادرات: نوسان‌های ارزی در سال ۹۸ کاهش می‌یابد

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی‌، علی صالح‌آبادی درباره تحلیل وضعیت بازار ارز کشور، گفت: از آنجایی که بازار ارز سال ۹۷ را با نوسان و جهش قیمتی پشت سر گذاشت، پیش بینی من از این بازار در سال جاری، بازاری با نوسان کمتر و به دور از هیجانات لحظه ای است.

وی افزود: نکته دوم بحث خروج آمریکا از برجام بود که به دلیل اینکه اقدامی غیر منتظره و کمتر پیش‌بینی شده بود، موجب شوک در بازار و برهم خوردن جو روانی حاکم بود که خوشبختانه این شرایط پشت سر گذاشته شد.

مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران با تاکید بر اینکه با گذشت این دوره، سیاست‌های ارزی متناسب با این شرایط تدوین شد، ادامه داد: البته باید به این نکته هم توجه داشت که ۹۷ سالی بود که بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌ها در حال تهیه و تنظیم بود که خود موجب بلاتکلیفی در بازار شده بود.

صالح‌آبادی در ادامه افزود: از آنجایی که روند به سمت عرضه کمتر، کنترل تقاضا و همچنین ممنوعیت برخی کالاها بود باید بخشنامه‌ها و دستورالعمل های جدید متناسب با این شرایط تدوین میشد که هم زمان‌بر بود و هم به دلیل عدم شفافیت مقررات، سوالات و ابهامات متعددی ایجاد شده بود که به مرور زمان رفع شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار