برگزاری کلاس‌های خبرنگاری و آموزش مهارت‌های تشکیلاتی در فارس

شیراز (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از برگزاری دوره آموزش خبرنگاری و آموزش مهارت‌های تشکیلاتی پیشتازان به دانش‌آموزان در فارس خبر داد.

کد مطلب: ۹۲۱۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کلاس‌های خبرنگاری و آموزش مهارت‌های تشکیلاتی در فارس

محسن کلاری در گفت‌و گو با پانا افزود: سازمان دانش‌آموزی در راستای رسالت تربیت اجتماعی که بر عهده دارد همواره و در طول سال تحصیلی برنامه‌های آموزشی و پرورشی مختلفی را برای دانش‌آموزان اجرا می‌کند که شروع فصل تابستان و اوقات فراغت دانش‌آموزان فرصت مغتنمی است تا ضمن ساماندهی اوقات دانش‌آموزان به تقویت آموزه‌های مهارتی آنان بپردازد.

او با اشاره به اینکه مدیریت و برنامه‌ریزی اوقات فراغت دانش‌اموزان در شکل دهی به باورها، ارزش ها، رفتارها و امیال و خواسته‌های آنان نقش دارد، گفت: بیشترین سرمایه گذاری‌های فرهنگی در بسیاری از کشورهای پیشرفته در روزگار حاضر بر روی سرگرمی های مختلفی است که همگی آنان به منظور پر کردن اوقات فراغت افراد صورت می گیرد.

عضو ستاد اوقات فراغت استان فارس ادامه داد: در همین راستا سازمان دانش‌آموزی با تهیه 100 فیلم کودک و نوجوان دنیای سینمای با محتوای تربیتی گامی نو در راستای پرکردن اوقات فراغت دانش‌اموزان برداشته است.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس از راه‌اندازی سینمادانش‌آموز برای نخستین بار در کشور و از طرح‌های ویژه اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان امسال خبر داد و افزود: این طرح برای نخستین بار در کشور در فارس اجرا شده‌است و فیلم‌ها با محتوای تربیتی انتخاب شده و دانش‌آموزان با دیدن این فیلم‌ها اعتماد به نفس، تاب‌آوری، نظم فردی و اجتماعی، قدرت نه گفتن، دوست‌یابی، هوش اجتماعی را که از منش‌های تشکل پیشتازان سازمان دانش‌آموزی است، فرا می‌گیرند.

او در ادامه از برگزاری دوره‌های آموزشی مهارت‌های تشکیلاتی شامل امداد و نجات، جهت یابی، مخابرات و چوب بندی و ساخت پروژه‌های اردویی و..... خبر داد و افزود: تشکل پیشتازان در فارس بیش از 117 هزار عضو و مربی دارد که هر عضو پیشتاز با بهره‌مندی از آموزش‌ها و مهارت‌های زندگی جمعی و گروهی 12 منش تشکیلاتی این سازمان که شاملیاری و مهربانی، دوستی با طبیعت، ادب و خوش خلقی، راستی و درستی، تدبیر و تفکر، دیانت و معنویت، نظم و قانون مداری، شجاعت و دلیری، مشارکت‌جویی و مسوولیت‌پذیری، میهن دوستی، عدل و انصاف و تلاش و صرفه‌جویی است را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار می‌دهد و به عنوان یک انسان توسعه یافته برای زندگی جمعی در اجتماع مهیا می‌شوند.

او برگزاری دوره آموزش خبرنگاری ویژه دانش‌آموزان در فارس را یکی دیگر از برنامه‌های اوقات فراغت تابستان امسال برشمرد و افزود: خبرگزاری پانا به عنوان تنها خبرگزاری دانش‌آموزی در دنیا آموزش و تربیت دانش‌آموزان علاقمند به خبرنگاری را برعهده دارد که در همین راستا بیش از 2 هزار دانش‌آموز علاقمند عضو این خبرگزاری هستند و از ضمن فعالیت از آموزش‌های خبرنگاری بهره‌مند می‌شوند.

عضو ستاد اوقات فراغت استان فارس با بیان اینکه اگر از اوقات فراغت تابستان به خوبى استفاده شود، مى تواند به دورانى اثرگذار و حتی نقطه عطفی در زندگى دانش آموزان تبدیل شود، اظهار داشت اوقات فراغت، درواقع دوره تربیت غیر رسمی برای دانش آموزان است که این تربیت غیر رسمی حتی بیش از تربیت رسمی می تواند در تغییر رفتار فرد مؤثر باشد. چرا که فعالیت های غیررسمی این دوره غالباً مورد علاقه بچه ها است و آنها آن را آزادانه انتخاب می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار